سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
برگزیدگان کنگره منطقه‌ای «حماسه‌ساز میدان» در گرگان معرفی شدند

گلستان- با رأی هیئت‌داوران و در آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای «حماسه‌ساز میدان» ، برگزیدگان بخش‌های سه‌گانه این رویداد فرهنگی ادبی در گرگان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، صبح سه‌شنبه و در آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای «حماسه‌ساز میدان»، برگزیدگان بخش‌های سه‌گانه این رویداد فرهنگی ادبی (شعر، داستان و دل نوشته) با رأی هیئت‌داوران معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه این رویداد که هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برپاشده بود؛ اسامی برگزیدگان بارأی هیئت‌داوران از میان ۱۹۸ اثر ارسالی از استان‌های مازندران، گیلان، خراسان شمالی، سمنان و گلستان به دبیرخانه کنگره، به شرح ذیل اعلام شد.

در بخش داستان و بارأی هیئت‌داوران، بدون انتخاب رتبه اول، محسن رضایی دیورودی از مازندران و وحید حاج سعیدی از استان گلستان به ترتیب نفر دوم و سوم شدند و از الهه پروین اهل‌قلمی از استان گیلان تقدیر به عمل آمد.

همچنین داوران این کنگره در بخش شعر کودک و نوجوان، با اهدای لوح و هدیه‌ای نقدی از امیرعلی نیک‌دل و امیرحسین اسماعیلیان از استان گلستان تقدیر کردند.

در بخش شعر بزرگسال نیز اثری حائز رتبه اول نشد و قاسم بای از استان گلستان رتبه دوم را از آن خود کرد و رتبه سوم مشترک به شکیب غلامی از استان گلستان و حسن یعقوبی از استان سمنان رسید. همچنین از شعبانعلی یازرلو شاعر گلستانی و نیز میثم آذری شاعری از دیار خراسان شمالی تقدیر شد.

در بخش دل نوشته نیز داوران بدون اعلام رتبه اول تا سوم، از مرضیه ملکیان و ثمینا طغان پور از گلستان و سعید دهقان لو از سمنان و الهه پروین از گیلان تقدیر به عمل آوردند.

همچنین در بخش دیگری از برنامه ضمن تقدیر از ارازمحمد خرمالی به‌عنوان شاعر شرکت‌کننده در کنگره، از دبیر علمی و نیز داوران کنگره به ترتیب بهمن نشاطی، علیرضا نوروزی، فاطمه جلالی، سمیه رئوفی، منصوره فاضلی راد، بهرام مژدهی و سید محمد هاشمی قدردانی شد.

به گزارش ایبنا، سخنرانی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هلال‌احمر استان گلستان، شعر و داستان خوانی برخی از برگزیدگان، قرائت پیام نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر کشور، پخش کلیپ موضوعی با محوریت سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های کنگره منطقه‌ای «حماسه‌ساز میدان» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها