سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
نخستین کتاب «طب نوجوانی» در ایران تألیف شد

هرمزگان - یک پزشک محقق و مولف هرمزگانی نخستین کتاب «طب نوجوانی» در ایران را تالیف کرد.

دکتر منصور جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از اتمام نگارش نخستین کتاب «طب نوجوانی» در ایران خبر داد و گفت: این اثر یک مجموعه کاملاً علمی و یک رشته تخصصی است که در کشورهای دیگر مثل تخصص کودک به آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: این کتاب را با این هدف نوشتم که دوران نوجوانی، یک دوران بسیار خاص است، بسیاری از اتفاقات مهم زندگی در این دوران اتفاق می‌افتد و مرحلهٔ‌گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که میان کودکی و جوانی روی می‌دهد. این گذار، تغییرات زیستی (بلوغ جنسی)، اجتماعی، و روان‌شناختی را در بر می‌گیرد.

او اضافه کرد: در سال‌های اخیر، با افزایش آغاز بلوغ در پیشانوجوانی، تعریفی منسجم از چارچوب زمانی نوجوانی را دشوارتر ساخته‌است. در بسیاری از پژوهش‌ها نوجوانی را به دو دوره نوجوانی اولیه (۱۲–۱۶ سالگی) و اواخر نوجوانی (۱۷–۲۰ سالگی) تقسیم می‌کنند.

جلالی همچنین گفت: این کتاب در اختیار انتشارات دانشگاه هرمزگان است و باتوجه به بُعد علمی و تخصصی با پشتیبانی مادی و معنوی این مرکز علمی، آموزشی و فرهنگی چاپ و منتشر خواهد شد.

این پزشک هرمزگانی ابراز کرد: کتاب «تاریخ خاندان زند»، را نیز آماده چاپ دارم.

از این نویسنده و محقق بندرعباسی تا کنون کتاب‌های «بندر عباس در گستره زبان و تاریخ»، «تاریخ و اخلاق پزشکی» و «پزشکی در شاهنامه» انتشار یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها