یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
طرح سفیران پیشرفت در قالب روایتگری و قصه‌گویی اجرا می‌شود

زنجان-طرح عملیاتی سفیران پیشرفت (سفیران امید، نشاط و اقتدار) با همکاری مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج در اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، این طرح با همکاری مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج در اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور اجرا می‌شود.

از جمله فعالیت‌های اصلی این طرح روایتگری و قصه‌گویی همراه با کتابخوانی، پخش فیلم، برپایی نمایشگاه خواهد بود؛ این دوره طی ماه‌های دی و بهمن اجرا برگزار خواهد شد، گفت: این دوره در دو بخش خواهر و برادر برگزار می‌شود.

کتابخانه فجر خدابنده نوسازی می‌شود

در جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده مقرر شد؛ اعتبار مربوط به نوسازی کتابخانه فجر از محل بودجه دولتی تخصیص پیدا کند.

همچنین احداث کتابخانه عمومی نوربهار، اهتمام بیشتر شهرداری‌های این شهرستان در پرداخت حق نیم درصد و نوسازی و بهسازی کتابخانه‌های قدیمی شهرستان نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

کلاس‌های هنری و کتاب در طارم دائر شد

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه نمایشگاه کتابی در شهرستان طارم دایر شد که کتاب‌های آن شامل کتاب‌های عمومی، جغرافیا، کمک آموزشی، دانشگاهی، کتاب مدارس، آشپزی و … است.

همچنین کلاس‌های سیاه قلم، رنگ و روغن، وساخت مجسمه های گلی با حضور اساتید مجرب شهرستان برای سنین مختلف در طارم در حال برگزاری است.

کلاس آموزشی حافظ خوانی در کانون پرورش فکری برگزار شد

در راستای معرفی مشاهیر کشوری و همچنین تشویق کودکان به مطالعه اشعار شعرای بزرگ ایرانی کلاس حافظ خوانی در مراکز کانونی برگزار شد.

در این کلاس‌ها کودکان با زندگی نامه حافظ آشنا شده و چند مورد از اشعار حافظ بازخوانی شد؛ طبق گفته مسئولین قرار است این کلاس‌ها به صورت مستمر برگزار شود.

کارگاه آموزشی شیوه‌های صحیح پژوهش در زنجان برگزار شد

در این کارگاه چند کتاب مرجع از انتشارات کانون معرفی شد و نحوه‌ی ارجاع مطالب و یادداشت‌های جمع‌آوری شده درتحقیقات علمی به دانش آموزان آموزش داده شد.

همچنین در قسمتی از این کارگاه پرسش و پاسخ با موضوع کتاب «شاید سیب باشد» انجام و کودکان و دانش‌آموزان برداشت‌های خود را از این موضوع مطرح کردند.

در ادامه گام‌های علمی و عملی یک تحقیق دانش‌آموزی در مورد «بررسی تاثیر نور در رشد گیاه شمعدانی» با ارایه پاورپوینت و تصاویر به دانش‌آموزان پایه‌ی ششم مدرسه‌ی روزبه آموزش داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط