یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان نیازمند همراهی شهرداری است

زنجان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است تا امسال فاز نخست و یا همان بخش فرهنگی موزه افتتاح شود، گفت: تحقق این امر نیازمند همکاری شهرداری است.

سید شمس الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از کار ویژه‌هایی که در استان به دنبال تحقق آن هستیم؛ تکمیل باغ موزه ویژه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده است تا امسال فاز نخست و یا همان بخش فرهنگی موزه افتتاح شود، اضافه کرد: این موضوع نیازمند تکمیل نما و محوطه موزه است که منتظر مساعدت شهرداری در این بخش هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه محوطه‌سازی این باغ موزه به میزان ۳ هکتار انجام خواهد شد، افزود: در این محوطه یادمان شهدای گمنام و همچنین نماسازی صورت خواهد گرفت که این مسائل نیازمند همراهی شهرداری است.

موسوی با اشاره به اینکه موزه این مجموعه شامل اسناد جمع آوری شده و کتابخانه با مجموعه‌ای از آثار تالیفی در خصوص جبهه و جنگ، فیلم، دفترچه خاطرات شهدا و کتاب است، اضافه کرد: اسنادی که در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد بیش از ۱۰۰ هزار مورد است.

وی با بیان اینکه این موزه یک بخش جامعی از اسناد مربوط به هشت سال دفاع مقدس و حضور رزمندگان زنجانی در جبهه خواهد بود، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس زنجان سال ۸۹ در منطقه گردشگری گاوازنگ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار کلنگ زنی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط