سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی حوزه چاپ است

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از ایثارگران صنعت چاپ با تاکید بر اینکه متولی حوزه چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: وزارت صمت طبق برنامه‌های اعلامی وزارت ارشاد خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم تجلیل از ایثارگران صنعت چاپ سه‌شنبه (۲۸ آذرماه) با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی و جمعی از فعالان صنعت چاپ کشور در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


در این مراسم، علی‌اکبر ابراهیمی در سخنانی گفت: مراسم امروز به پاس مجاهدت‌ها و رشادت ایثارگران فعال در صنعت چاپ که در هشت سال دفاع مقدس با رشادت‌های تاریخی مسیر انقلاب را تغییر دادند و این رشادت‌ها در طول تاریخ مانا و ماندگار باقی خواهد ماند، تدارک دیده شده است. از سازمان بسیج اصناف کشور، بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان صنف، برای برپایی این مراسم تشکر می‌کنم.


در ادامه نیز حمید غفاری، رئیس پایگاه بسیج چاپخانه‌داران نیز بیانیه این پایگاه را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «اکنون ما هستیم و رسالت شهیدانی که تا ابد یاد و خاطره‌شان بر صفحه سپید روزگار با عزت و عظمت یادگار و ماندگار خواهد ماند و رسالت شما خاکیان عرش‌نشین بعد از رفتن یاران و شهادت‌شان، ما مسئولیتی سنگین بر دوش داریم.


پروردگارا از اینکه ما را لایق حیات دانستی تا تشکر و تقدیر هرچند کم و کوچک از پیشکسوتان و مبارزان قبل از انقلاب اسلامی، میراث ماندگار جمهوری اسلامی در سال گذشته را برگزار کردیم. اکنون فرصت یک شروع مجدد را در یک مجلس معنوی برای تشکر، تقدیر و سپاسگزاری از شهدا، ایثارگران و جانبازان گرانقدر جمهوری اسلامی و خانواده محترمشان را به ما عطا کرده‌ای ممنونم.


البته این دو مجلس برای اولین‌بار پس از ۴۰ سال به همت مسئولان کنونی وزارتخانه و به همت مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر و استقبال وزیر و معاون فرهنگی برگزار می‌شود.»

سردار روح‌الله اسلام‌دوست، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره)، نیز در سخنانی گفت: فعالان صنعت چاپ در جبهه‌های جنگ، خوش درخشیدند و امروز به رسم احترام به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها اینجا دور هم جمع هستیم.


وی افزود: امروز به برکت حضور شهدا و ایثارگران در جبهه‌های جنگ و رشادت‌های آن‌ها در امنیت و آسایش به سر می‌بریم و باید یاد این بزرگان را گرامی بداریم‌.

وزارت صمت طبق برنامه‌های اعلامی وزارت ارشاد خدمات ارائه می‌دهد


در بخش دیگر این مراسم، یاسر احمدوند در سخنانی با با بیان اینکه مراسم امروز اقدام مبارکی است که دفتر امور چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال گذشته آغاز کرده است، گفت: از مدیرکل کاردان و ارزشی این دفتر و اتحادیه‌ها و مجامع صنفی که در برپایی و رونق این رویداد مهم نقش داشتند و کمک کردند و بدون چشم داشت و ملاحظه، پای کار بودند تشکر می‌کنم.


وی ادامه داد: صنعت چاپ به همت همین افراد ایثارگر فعال است، ایثارگران واقعی که خود را فدایی کشور و انقلاب می‌دادند نه انقلاب و کشور و صنف را فدایی خودشان می‌کنند.


احمدوند با بیان اینکه ان‌شاءالله این رویه و روحیه در همه ما تجلی داشته باشد و بدانیم همه ما بدهکار انقلاب اسلامی هستیم، افزود: هیچکس هیچ منتی بر سر انقلاب ندارد، اگر افتخاری است برای ایثارگران است و ثواب و اجر و مزدشان عندالله محفوظ و کرامت و تکریم‌شان بر عهده مردم و مسئولان خواهد بود. همه اعتقاد داریم که با دست باکفایت همین ایثارگران اوضاع و امور مختلف به سامان می‌نشیند.


وی ادامه داد: مفتخریم که این حضور، همفکری و همراهی در صنعت چاپ ایجاد شده و امیدواریم این جمع، کانونی برای تحولات واقعی در صنعت چاپ شود.

متولی حوزه چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است


احمدوند با بیان اینکه انگیزه و اراده خوبی برای ایجاد تحولات خوب در صنعت چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، گفت: با کمک و همراهی، این مسیر شدنی است، دیروز با مسئولان وزارت صمت گفت‌وگویی داشتم درباره کارهای مشترکی که می‌شود در حوزه صنعت چاپ پیش بُرد و وزارت صمت اعلام آمادگی دارد که طبق برنامه‌های اعلامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسیری که ارشاد ترسیم می‌کند، خدمات خود را ارائه کند.


به‌گفته وی، وزرای صمت و ارشاد در این دولت در کنار هم فعالیت‌های حوزه صنعت چاپ را پیش می‌برند، متولی حوزه چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما از ظرفیت همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها برای پیشرفت این صنعت بهره خواهد برد، همدلی و یکرنگی خوبی هم بین دولت و اجزای مختلف آن برای رشد صنعت چاپ وجود دارد.


احمدوند همچنین با ارائه پیشنهادی به مدیرکل دفتر چاپ و نشر، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم کانون ایثارگران صنعت چاپ با محوریت صنف و با میزبانی و خدمتگذاری دفتر چاپ تشکیل شود و اعضای ایثارگر این صنعت در آن عضو شوند، از حال هم باخبر شوند و اگر می‌شود خدماتی به آن‌ها ارائه کرد، تجلیل کرد و خاطراتشان ثبت و ضبط شوند، سوابق‌شان ماندگار و مانا شود تا بتوانیم تشکل پویا و مانایی در حوزه ایثارگری در صنعت چاپ داشته باشیم.


به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از ایثارگران برگزیده استان‌های سراسر کشور تقدیر شد؛ رضا فلاح حسن‌آبادی، مدیر لیتوگرافی تخت جمشید، از استان تهران با سابقه پنج سال حضور در جبهه و جانبازی پنج درصد، دارای سوابق عملیاتی والفجر مقدماتی، والفجر یک و رمضان.

بیژن بهادری، مدیر لیتوگرافی توسن، از تهران، دارای ۱۸ ماه سابقه حضور در جبهه، جانباز ۳۰ درصد، دارای سوابق عملیاتی والفجر، بدر و والفجر مقدماتی.

حسین حسین‌علی جاسبی، چاپخانه پیام آزادی‌، از تهران، با دو سال سابقه جبهه، جانباز ۵۰ درصد، دارای سوابق عملیاتی والفجر و مرصاد.

مهدی باقی از چاپخانه باق، از گلستان، ۴۸ ماه سابقه جبهه، جانباز ۷۰ درصد، دارای سوابق عملیاتی والفجر یک، چهار، ۶، ۱۰، بیت‌المقدس و فتح‌المبین.

شیرعباس توحیدی مدیرچاپهانه محمد، باختر تحریر، از کرمانشاه، دارای ۸ سال سابقه جبهه، سابقه عملیاتی والفجر سه، مهران، مسلم‌ابن عقیل و پاکسازی کردستان با جانبازی ۱۵ درصد.

محمدجواد فلاح‌تفتی، مدیر چاپخانه فجر تفت، از استان یزد، با سابقه ۳۸ ماه حضور در منطقه عملیاتی جنوب و غرب و جانبازی ۵۰ درصد.

مصطفی ربیعی، مدیر چاپخانه فرهنگ شهررضا، از اصفهان با ۱۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی اهواز و ۲۵ درصد جانبازی.

اصغر قاسمی کشتیبان، مدیر چاپخانه اروم اندیشه، از آذربایجان غربی، از سال ۵۸ تا پایان جنگ، تکاور ارتش کردستان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها