سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
افزایش اعتبارات پروژه‌های فرهنگی لرستان در دور دوم سفر رئیس جمهور به لرستان

لرستان - معاون توسعه و مدیریت و منابع وزیر فرهنگ از پیش‌بینی افزایش اعتبارات پروژه‌های فرهنگی لرستان در دور دوم سفر رئیس جمهور به لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیدمحمود اسلامی در جریان سفر به لرستان روز سه‌شنبه از پروژه تالار مرکزی خرم‌آباد بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۰ تحت نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد، افزود: در آغاز دولت سیزدهم تالار مرکزی خرم‌آباد ۲۰ درصد پیشرفت داشت و در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسلامی با بیان اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور به لرستان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد، پیش‌بینی می‌شود در دور دوم سفر رئیس جمهور به لرستان به منظور تجهیز پروژه اعتبار خوبی در نظر گرفته شود که این طرح تا پایان دولت افتتاح شود.

وی درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای دیگر پروژه‌های فرهنگی لرستان گفت: ۵۵۰ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در وزارت فرهنگ و ارشاد داریم که بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است که بخشی از این اعتبارها در سال ۱۴۰۱ و بخش دیگر ۱۴۰۲ و در نهایت ۱۴۰۳ مقرر شده تخصیص داده شود.

معاون وزیر ارشاد ادامه داد: قسمت اعظم این اعتبارات تخصیص داده شده است و بسیاری از این پروژه‌ها افتتاح شده و تعدادی نیز در آستانه افتتاح قرار دارند.

اسلامی با اشاره به اینکه ماه آینده دو پروژه کرمانشاه بیستون و دانش افتتاح خواهند شد، افزود: پروژه‌های اراک و یزد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی درباره اختصاص اعتبار برای تکمیل فاز دوم کتابخانه مرکزی خرم‌آباد گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به لرستان به منظور تکمیل این پروژه پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت که اعتبار کافی برای این پروژه تخصیص پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها