دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کتاب «حدود نئولیبرالیسم» منتشر شد

کتاب «حدود نئولیبرالیسم» نوشته ویلیام دیویس از سوی نشر شیرازه کتاب ما منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «حدود نئولیبرالیسم» با زیرعنوان اقتدار، حاکمیت و منطق رقابت، نوشته ویلیام دیویس نویسنده انگلیسی، نظریه پرداز سیاسی و جامعه شناس است. کتاب او به موضوعات مصرف گرایی، خوشبختی و تاریخ و عملکرد تخصص در جامعه می پردازد. کتاب «حدود نئولیبرالیسم» به چیستی نئولیبرالیسم و روندی که طی کرده می‌پردازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «زمانی که در سال ۲۰۰۸ دولت‌های آمریکا و اروپا بیش از هزار میلیارد دلار برای پوشش بدهی بانک‌های خصوصی در اختیار آن‌ها قرار دادند، تردیدی نماند که نئولیبرالیسم نه دشمن دولت بزرگ و مداخله‌گر است و نه رقیب قسم‌خوردهٔ کینزگرایی. از این رو پرسش از چیستی نئولیبرالیسم اولین پرسشی بود که پس از این بحران پیش کشیده شد و پرسش دوم چرایی ادامه بقای این مکتب علیرغم شکستی چنین آشکار بود».

«نویسنده نشان می‌دهد که چنانچه صورتبندی‌های مختلف نئولیبرالیسم، ویژگی‌های اصلی آن را حفظ کنند که عبارت باشند از منکوب کردن سیاست توسط اقتصاد، توجیه نابرابری‌های اجتماعی و تعمیم الگوهای سپهر اقتصادی به تمامی سایر سپهرهای وجودی، نئولیبرالیسم می‌تواند هم به دست نامرئی بازار متکی بماند و هم از دست مرئی مداخلهٔ دولت منتفع گردد».

کتاب «حدود نئولیبرالیسم» توسط حسن فشارکی ترجمه شده و نشر شیرازه کتاب ما آن را در ۳۳۶ صفحه و به قیمت ۲۲۱ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط