یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کتاب «شهید مطهری سازمان مطلوب روحانیت» منتشر شد

کتاب «شهید مطهری سازمان مطلوب روحانیت» نوشته علی باقری‌فر از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «شهید مطهری سازمان مطلوب روحانیت» نوشته علی باقری‌فر از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

در معرفی این کتاب آمده است: «من روحانیت را از لحاظ هسته اصلی زنده‌ترین دستگاه‌ها می‌دانم ولی عقیده دارم که فقط غُل و زنجیرهایی به دست و پای این موجود زنده و فعال بسته شده و باید او را از قیدها و زنجیرها رها کرد. روحانیت ما درخت اصیل و با ارزش و زنده‌ی آفت‌زده است که خودش را باید حفظ کرد و با آفاتش مبارزه کرد. اسلام منهای روحانیت یک تز استعماری است، هیچ چیز نمی‌تواند جانشین روحانیت ما شود.

حاملان فرهنگ اصیل و عمیق و ذی‌قیمت اسلامی تنها در میان این گروه یافت می‌شوند؛ تقواها، ایمان‌ها، معنویت‌ها، اخلاص‌ها و آن جوشش‌ها و جنبش‌ها و فداکاری‌هایی که رمز اصلی بقاء ملت ما است تنها در این سرزمین مقدس سر می‌زند، من نه تنها اصلاح این دستگاه را واجب و لازم می‌شمارم و عملاً آن را مستبعد نمی‌دانم بلکه کاملاً نزدیک و قریب‌الوقوع می‌دانم.» (مجموعه آثار استاد مطهری، ج ۲۴، صص ۵۰۹-۵۰۸، همراه با تلخیص.)

کتاب «شهید مطهری سازمان مطلوب روحانیت» نوشته علی باقری‌فر در ۴۶۵ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار تومان در قطع رقعی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها