پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
«همایون همتی» فیلسوف ایلامی تجلیل می‌شود

ایلام-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در همایش علمی «الهیات فرهنگ» به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ۴۳ سال تلاش و مجاهدت علمی «همایون همتی» فیلسوف، مؤلف و مترجم ایلامی تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، علی هوشمند گفت: همایش علمی با عنوان «الهیات فرهنگ» به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره)؛ روز یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴٠۲ در فرهنگسرای خانواده (شفق) در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بنا به مصوبه شورای سیاستگذاری این همایش قرار است در آئینی با عنوان «آئین تکریم و تجلیل از مرد الهیات فرهنگ» از ۴۳ سال تلاش و مجاهدت علمی «همایون همتی» فیلسوف، مؤلف و مترجم برجسته و بلند آوازه کشور در حوزه فرهنگ فلسفه عرفان الهیات و دین پژوهی با حضور علما و شخصیت‌های علمی، اساتید و صاحب‌نظران برجسته کشور تجلیل و تقدیر به عمل آید.

هوشمند با اشاره به اینکه این دانشمند فرزانه، اصالتاً زاده ایلام است و از مفاخر فرهنگی این استان به شمار می‌آید، افزود: در این رویداد بزرگ علمی، علاوه بر شخصیت‌ها و صاحب نظران برجسته و حقیقی کشور تاکنون مقامات بلندپایه و مسئولین ۱۷ وزارتخانه سازمان دانشگاه و پژوهشگاهی که جناب دکتر همتی در این سال‌ها با آنها همکاری داشتند، موافقت و آمادگی خود را برای شرکت در این رویداد اعلام کرده‌اند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز مفتخر است که با مشارکت در این برنامه سهمی کوچک از قدرشناسی را در آین نکوداشت فرزند برومند استان دارد.

«همایون همتی» فیلسوف ایلامی تجلیل می‌شود

به گزارش ایبنا؛ همایون همتی، متولد ۱۳۳۸ در ایلام از ایل دهبالایی، در کنار دروس متداول حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع فوق دکتری فلسفه دانشگاه بیلفلد آلمان به اتمام رساند وی دانش‌آموخته رشته کلام و فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. مسائل مورد علاقه و تخصص این محقق، حوزه‌های دین‌پژوهی، عرفان، الهیات و فلسفه است. وی استاد تمام دانشگاه‌های آلمان، دارنده نشان ملی پژوهش (۱۳۹۰)، استاد راهنمای بیش از ده ها رساله دکتری و کارشناسی ارشد، رایزن فرهنگی ایران در آلمان، دارنده لوح تقدیر از دانشگاه سازمان ملل، رئیس دانشکده بین‌الملل، نویسنده بیش از ۵۰۰ مقاله، ۳۸ جلد کتاب، صدها مصاحبه تلویزیونی، استاد نخبه دانشگاه در سال ۹۰، مشاور فرهنگی وزارت امورخارجه، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه، تدریس در دانشگاه‌های اندونزی، تایلند، ایتالیا، آلمان از فعالیت‌ها و موفقیت‌های علمی اوست.

تعدادی از کتاب‌های همایون همتی شامل هوش عاطفی (هیجانی)، راز محبت و آشنایی در غزلیات حافظ، مولانا و حکایت رنج انسان، اینک حسین آینه زندگی (نگاهی دیگر به واقعه عاشورا)،مرگ: پنجره‌ای به روی زندگی، زیباترین ابیات، قصه‌های مثنوی، زیباترین قصه‌های مثنوی، ابراهیم، طعم انسانیت، نقدی بر تئوری بازتابی شناخت، علم و ادراک یا تئوری شناخت در فلسفه اسلامی، ولایت تکوینی، دین‌شناسی تطبیقی و عرفان و… است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها