پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
دانش‌آموزان زنجان از کتابخانه‌های مسجدی در طرح «پیوند مسجد و مدرسه» بازدید می‌کنند

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: در قالب طرح «پیوند مسجد و مدرسه» دانش‌آموزان زنجانی از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد بازدید می‌کنند.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: هدف از طرح مسجد، مدرسه و دانش‌آموز ارتباط بین مدارس و مساجد است که در قالب آن فعالیت های عبادی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد و اقامه نماز در مدارس تقویت شود.

وی به سازوکار اجرای این طرح در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش آموزان نمازهای ظهر و عصر را در مساجد به جماعت اقامه کرده و علاوه بر این از کانون‌های مساجد هم بازدید می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال گذشته در استان در حال اجراست، اضافه کرد: بنا داریم که در قالب این طرح به صورت دوره‌ای کانون‌های مساجد به دانش‌آموزان معرفی شوند.

اسلامی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است، اضافه کرد: در ۹۸ باب از این کانون ها کتابخانه وجود دارد که شامل ۷۶ باب کتابخانه مخزن دار و ۱۲ باب کتابخانه باز است.

وی تصریح کرد: ترتیبی فراهم شده است که دانش‌آموزان در قالب طرح پیوند مدرسه، مسجد و دانش‌آموز از کتابخانه‌های کانون‌ها بازدید کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: این هفته نیز در قالب اجرای همین طرح دانش آموزان دبستان معرفت زنجان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مسجد آقامیرزااحمد زنجان و کتابخانه آن در طرح پیوند مسجد، مدرسه و دانش‌آموز شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه مسجد «میرزا آقامحمد» در سال ۱۳۳۸ ساخته شده است، تصریح کرد: کتابخانه ای در حیاط بزرگ مسجد به سال ۱۳۷۵ شمسی ساخته شده که در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در آن موجود است و کتاب های آن را اهل محل و طلاب مورد استفاده قرار می دهند، در کنار این کتابخانه سالن قرائتی نیز ساخته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد و دانش‌آموز تا پایان سال تحصیلی و به صورت بازدید هفتگی دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط