پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
خوزستان می‌تواند به قطب نویسندگی در کشور تبدیل شود

خوزستان- نویسنده و فیلمنامه‌نویس در اهواز گفت: خوزستان سرزمینی است که مردمش مانند خاکش زایا هستند و می‌تواند به قطب نویسندگی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مریم مقانی، شامگاه چهارشنبه در نشست دو روزه در اهواز در جمع مروجان کتابخوانی، نوقلمان و علاقه‌مندان نویسندگی با بیان اینکه خوزستان از گذشته تاکنون نویسندگان بزرگی را پرورش داده است، اظهار کرد: وجود بزرگانی همچون قیصر امین پور، مصطفی مستور، احمد محمود … موید این موضوع است و می‌تواند ادبیات کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مقانی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم مرکز زدایی را از پایتخت به شهرستان‌ها محقق کنیم، بیان کرد: با آموزش دوره‌های داستان نویسی، هر شهرستان می‌تواند تبدیل به مرکز داستان نویسی و ادبیات داستانی شود.

نویسنده «چشم‌هایم در اورشلیم» با اشاره به دوره‌های برگزار شده داستان نویسی در استان‌ها عنوان کرد: موسسه افرا (ادبستان فردای ایران) با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری دوره‌های داستان‌نویسی در شهرهای دور از پایتخت است و تاکنون موفق به برگزاری این دوره‌های آموزشی در شهرهای بابل، بوشهر، اهواز، کرمانشاه، آشخانه، جغتای، رشتخوار و لنده شده است.

وی هدف از این دوره را تمرکز زدایی از پایتخت دانست و بیان کرد: در این دوره‌ها هنرجویان شروع به فعالیت و نوشتن کرده و شهرستان خود را تبدیل به مرکز داستان نویسی می‌کنند و بر همین اساس دیگر نیاز نیست که از ناشر تهران و امکانات مرکز استفاده شود و ناشر شهرستان قوی می‌شود.

این نویسنده و فیلمنامه‌نویس پس از خوانش یک داستان کوتاه به سئوالات و دغدغه‌های شرکت کنندگان در نشست پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمیل US ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    زیبا گفتن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها