یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
۶۰۰ هزار دانش آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش شرکت می‌کنند

چهارمحال و بختیاری- مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش گفت: سالانه بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش در سطح کشور شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، محمدحسین پورثانی در نشست با روسای فرهنگی و هنری ادارات کل آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که در تربیت دانش آموزان باید به آن توجه کرد، حساس بودن به محیط پیرامون خود است، اینکه دانش آموزان استکبارستیز، ظلم‌ستیز و یاور مظلومان باشند، محقق نمی‌شود مگر آنکه در برنامه‌های مختلف به این اهداف توجه جدی شود.

وی با اشاره به اهداف جشنواره دانایی و توانایی دانش آموزان سراسر کشور عنوان کرد: افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان و تغییر سبد مطالعه دانش آموزان، از جمله اهداف این جشنواره است همچنین ۷۰۰ هزار کتاب در جشنواره دانایی و توانایی کشور به فروش رفته است.

پورثانی با اشاره به شرکت فعالانه بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش عنوان کرد: این جشنواره به ما ثابت می‌کند که دانش‌آموز کتاب‌خوان در کشور زیاد داریم اما محتوا برای آن‌ها کم است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، به میزانی که دانش‌آموزان به سمت مطالعه کتاب می‌روند از آسیب‌های پرخطر آنان کاهش می‌یابد اما در برخی موارد به دلیل مطالعه کتاب‌های زرد و اشتباه، وقتی که مطالعه افزایش می‌یابد، آسیب‌های پرخطر نیز افزایش پیدا می‌کند، این اتفاق به دلیل این است که محتوا کم است.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پیام جشنواره دانایی و توانایی دانش آموزان می‌تواند این نکته باشد که دانش آموزان نیاز به محتوا و محتواسازی دارند، دستگاه‌های فرهنگی کشور باید در کنار آموزش و پرورش، پای این کار بیایند.

وی با اشاره به پیوند فضای رسمی و درس رسمی با مطالعه گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری اگر این اتفاق بیفتد یک انقلاب عظیم در حوزه مطالعه در کشور رخ می‌دهد. باید میان مطالعه درس رسمی و مطالعه غیر رسمی پیوند ایجاد شود. در پایشی که میان ۱۱۵ هزار دانش آموز در سطح کشور انجام شد، بالای ۵۰ درصد دانش‌آموزان قهرمان ملی کشور را «شهید حاج قاسم سلیمانی» اعلام کردند.

پورثانی افزود: لازم است دانش آموزان کتابخوان به سمت نویسندگی و خلق اثر بروند، جشنواره دانایی و توانایی باید این چنین خروجی را داشته باشد. سیاست وزارت آموزش و پرورش قطعاً تقویت جشنواره دانایی و توانایی و اصلاح و رفع مشکلات آن است. بخشنامه جشنواره دانایی و توانایی سال آینده تا دو هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: اجتماع فرزندان حاج قاسم سلیمانی با شرکت ۶ هزار دانش آموز از سراسر کشور در کرمان برگزار می‌شود همچنین این اجتماع در سراسر کشور نیز در ۷۲۰ نقطه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها