شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
برگزاری جلسات معرفی کتاب و نقالی در به صورت ماهانه در زنجان

زنجان- سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: جلسات معرفی کتاب و نقالی به صورت ماهیانه در زنجان برگزار می‌شود.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه حوزه دفاع مقدس برنامه‌های مشترک متعددی با همکاری سایر ارگان‌‎ها برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جلسات ماهیانه معرفی کتاب و روایتگری، نقالی و پرده‌خوانی خبر داد و گفت: این جلسات با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل بنباد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از برگزاری جلسات آموزشی تاریخ شفاهی در حوزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: این جلسات نیز با همکاری حوزه هنری و ارشاد برگزار خواهد شد.

برزگر با تأکید بر لزوم آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت اضافه کرد: حوزه فرهنگی زیربنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و به طور قطع همکاری نهادهای متولی و موثر در بحث فرهنگی می‌تواند در تداوم راه شهدا و حفظ و تقویت دستاوردهای شهدا بسیار موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری کنگره شهدا یک حرکت جهادگونه در حوزه چاپ آثار موضوعی ایثار و شهادت در استان در حال انجام است؛، افزود: بنیاد شهید در قالب ارائه خدمت فرهنگی به جامعه هدف و ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به ایجاد نشر شاهد به پشتوانه ثبت و ضبط اسناد و مدارک شهدا و ایثارگران و جمع‌آوری خاطرات آنها کرده است که تاثیر خوبی در ماندگاری آثار مربوط به شهدا داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط