شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
«چگونگی برخورد با بحران‌های زندگی» با محوریت کتاب

هرمزگان - بیستمین نشست محفل«فانوس» بندرعباس، با موضوع «چگونگی برخورد با بحران‌های زندگی» با محوریت کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، بیستمین نشست از سلسله نشست‌های محفل فانوس (جهاد تبین) با موضوع «چگونگی برخورد با بحران های زندگی» با حضور علی سهرابی یکی از نخبگان هرمزگانی در علم روانشناسی رسانه برگزار شد.

در این نشست سهرابی عدم شناخت درست رسانه و فضای مجازی را یکی از عوامل بوجود آورنده بحران در زندگی برشمرد و گفت: رسانه‌ها به دلیل توانایی در جهت‌دهی به افکار عمومی، نقش اساسی در مراحل مختلف بحران ایفا می‌کنند.

وی در ادامه، به بررسی انواع رسانه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، اصول اخلاقی و پیامدهای دنیای آنلاین پرداخت و کلیاتی در مورد اینترنت و فضای مجازی، رسانه‌ها و نحوه تأثیرگذاری بر مخاطب، فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدات، اصول اخلاق در فضای مجازی، حقوق مخاطب در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای و سبک زندگی اسلامی گفت.

او همچنین به سرفصل‌های اصول اولیه حضور در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و اعتیاد آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و هویت مجازی، رسانه و کارکردهای آن و آشنایی با مفاهیم سواد رسانه‌ای پرداخت.

سهرابی در پایان ضمن پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان، کتابهای: نقش رسانه بر بحران هویت و سلامت بلوغ، فضای مجازی و سواد رسانه‌ای و کتاب تهدیدهای فضای مجازی و راهکارهای مقابله با تکیه بر آیات و روایات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و متخصصین را معرفی کرد.

نشست محفل «فانوس»، با مدیریت کبری میرحسینی، مسئول کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای (مدظله‌العالی) بندرعباس در سالن این مجموعه فرهنگی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها