پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
کتاب «خوب سخن گفتن» در بندرعباس رونمایی شد

هرمزگان - کتاب «خوب سخن گفتن» با میزبانی مجموعه فرهنگی «بوکتاب» بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کتاب «خوب سخن گفتن» نخستین اثر مائده غریب نواز، نویسنده ۱۳ ساله بندرعباسی چاپ و منتشر شد.

در آئین رونمایی و جشن امضا کتاب، هانا زارعی مدیر اجرایی نشر «سمت روشن کلمه» از تاریخچه این انتشاراتی گفت و افزود: از سال ۱۴۰۰ به مدت ۲ سال، بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب از سراسر کشور چاپ و منتشر کرده‌ایم.

وی همچنین به مراحل چاپ و انتشار این اثر و تیم همدل پشت کار گفت و به معرفی عوامل این مجموعه پرداخت.

نویسنده کتاب نیز ضمن خیرمقدم به حاضران از مراحل نوشتن و ایده شکل گیری اثر گفت و اضافه کرد: ایده نوشتن کتاب از همین مکان (بوکتاب) در ذهنم شکل گرفت.

مائده غریب نواز ادامه داد: رونمایی از کتاب سایر مولفان موجب شد این انگیزه در من هم ایجاد شود تا بنویسم و آن را چاپ کنم.

خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در هرمزگان هم به عنوان سخنران این برنامه ضمن معرفی کتاب گفت: مائده غریب نواز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران پس از کسب عنوان نخست قصه‌گویی در کشور، وعده داد که این کتاب را بنویسد و امروز خرسندیم که در جشن رونمایی این اثر هستیم.

یوسف ملایی با اشاره به سوره مائده و ۱۲۰ آیه آن، از مائده قول گرفت که حداقل ۱۲۰ کتاب خوب بنویسد.

وی در ادامه گفت: غریب نواز جزو سه مولف کم سن هرمزگان است و نوشتن این کتاب شروع بسیار خوبی برای این نویسنده خوش‌فکر است.

این نویسنده و پژوهشگر هرمزگانی اضافه کرد: مائده یک سرمشق برای کودکان و نوجوانان است زیرا او با تاسیس و مدیریت باشگاه کتابخوانی شادیتاب، جوان ترین مروج کتاب در هرمزگان است.

ملایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این نویسنده خلاق عضو نوجوان کتابخانه فرهیختگان دهستان ایسین بندرعباس است و مثل سال گذشته، برنده سیمرغ زرین دومین جشنواره ملی سیمرغ سخن کشور شد.

خالق گاه‌شمار اختصاصی هرمزگان، موفقیت این دختر پرانرژی را ضمن تلاش خستگی‌ناپذیری خودش، مرهون پشتیبانی خانواده و همچنین زحمات زهراپورحسن مسئول کتابخانه فرهیختگان ایسین دانست و از تلاش آن‌ها در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی کرد.

در پایان مراسم، رونمایی، جشن امضا برگزار شد.

مائده غریب نواز زاده ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ بندرعباس است. وی دو سال پیاپی رتبه اول قصه گویی کودک و نوجوان کشور را کسب کرده است. او پدیده قصه گویی، تهیه کننده و بازیگر نمایش کرونا است. این نمایش رتبه برتر جشنواره جابرابن حیان را در سال ۱۳۹۹ به دست آورد. مائده برگزیده جشنواره رضوی در سال ۱۳۹۶ و همچنین برگزیده جشنواره رضوی در سال ۱۳۹۶ و همچنین برگزیده بخش عروسک های نمایشی مهرواره جادوی عروسک ها در سال ۱۴۰۰ است.

وی دارای مدرک فن بیان، مجری گری و گویندگی، شاهنامه خوانی و نقالی از موسسات معتبر از جمله مدرک مجری گری تحت لیسانس آکادمی MPT اتریش است.

آئین رونمایی کتاب با اجرای شاد عاطفه رسوک، مدرس فن بیان، پنجشنبه شب (۹ آذرماه) در مجموعه فرهنگی بوکتاب در طبقه سوم بازاربزرگ هرمزگان در مرکز شهربندرعباس با حضور اهالی ادبیات رونمایی شد.

این اثر در ۵۲ صفحه، در قطع جیبی، با موضوع سخنرانی و سخنوری، با طراحی جلد آنامیس غفوری، صفحه آرایی سعیده زمانی، ویراستاری اعظم خندان، به همت نشر «سمت روشن کلمه» با مدیریت اجرایی هانا زارعی و مدیر مسئولی یدالله شهرجو، برای نخستین بار در پائیز ۱۴۰۲ با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها