پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
بزرگداشت شیخ عبدالکریم زنجانی برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همایش بزرگداشت شیخ عبدالکریم زنجانی یکی از مفاخر استان برگزار می‌شود.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: تکریم مفاخر، مشاهیر، عالمان و بزرگان ایران‌زمین یکی از اولویت‌های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در همین رابطه طی سنوات گذشته چندین بزرگداشت در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان مفاخر بزرگ ادب و شعر وجود دارد که مایه افتخار است، اضافه کرد: با برگزاری مراسم بزرگداشت این مفاخر و مشاهیر بزرگ ادبی و هنری گامی مؤثر در عرصه فرهنگ استان زنجان برداشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برنامه امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز بزرگداشت شیخ عبدالکریم زنجانی به عنوان یکی از مفاخر استان زنجان است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در فاز نخست آثار مربوط به این شیخ را در استان به چاپ رسانیم.

حسنی ادامه داد: در راستای گرامیداشت این عالم زنجانی؛ کتابخانه «شیخ عبدالکریم زنجانی» در یکی از مناطق محروم استان در ۳ طبقه ساخته شده است و دارای بخش‌های متنوعی از جمله کلاس آموزشی، دو اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت ۷۰ نفر، بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه از جمله قسمت‌های این کتابخانه عمومی است.

شیخ عبدالکریم زنجانی هشتم ماه ماه رمضان در سال ۱۳۰۳ ه‌.ق در روستای باروت آغاجی در شهر زنجان متولد شد و با گذراندن مدارج تحصیلی به یکی از علمای شیعه و مبلغان اسلام تبدیل شد.

از استادان وی در زنجان می‌توان به افرادی همچون ملا قربان علی مجتهد زنجانی، میرزا مجید حکمی، میرزا ابراهیم عسکر زنجانی و سید حسن قنادی اشاره کرد.

شیخ عبدالکریم زنجانی ملقب به فیلسوف شرق است و از وی با عناوینی چون «الامام الزنجانی»، «مصلح الاکبر» و «فیلسوف الشرق ابن سینا عصره آیت‌الله آقا شیخ عبدالکریم زنجانی» یاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط