پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
بازدید مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه های عمومی یزد/ افتتاح کتابخانه زارچ

یزد - بازدیدمشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه های عمومی یزد و همچنین افتتاح کتابخانه عمومی زارچ از جمله برنامه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی در یزد بود که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، برنامه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی در استان یزد پس از هفته کتاب همچنان ادامه دارد که برخی از این برنامه‌ها به شرح زیر است.

بازدید مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در امور مجلس از کتابخانه‌های عمومی یزد

سید حسن سید ابراهیم مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در امور مجلس از تعدادی از کتابخانه‌های عمومی یزد بازدید کرد.

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی، از نزیک در جریان مسائل و مشکلات کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها قرار گرفت و به آن‌ها پاسخ داد.

سیدحسن سیدابراهیم در بازدید از این کتابخانه‌ها اظهار داشت: همدلی، پویایی و حس‌تازگی سه شاخصه‌ایست که به وضوح در کتابخانه‌های عمومی یزد مشاهده می‌شود.

کتابخانه مرکزی یزد، کتابخانه عمومی آیت الله فاضل و آیت الله حایری اردکان، کتابخانه مرکزی میبد، کتابخانه‌های جدیدالتأسیس ابوترابی و شهید بابایی زارچ و کتابخانه‌های قرآن و عترت، شرف الدین علی یزدی، فرخی، دکتر جوادی، آزادگان و پروین اعتصامی از شهرستان یزد از جمله کتابخانه‌هایی بود که مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در امور مجلس در سفر دو روزه خود به استان یزد بازدید کرد.

بازدید مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه های عمومی یزد/ افتتاح کتابخانه زارچ

افتتاح نمایشگاه کتاب در نگارخانه شفق اردکان

در آستانه هفته پژوهش و با حضور مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در امور مجلس، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، معاون فرماندار، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، نمایشگاه کتاب در اردکان افتتاح شد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در این خصوص گفت: در این نمایشگاه بیش از ٢ هزار عنوان کتاب در قالب ١٢ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف از جمله؛ مذهبی، دفاع مقدس، علوم قرآنی، کودک و نوجوان، علمی، روانشناسی، رمان، ادبیات و کتاب‌های نفیس و طراحی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حسین پایدار بیان کرد: این نمایشگاه تا ٢ ۵ آذر ماه با ١٠ تا ۵ ٠ درصد تخفیف در نگارخانه شفق اردکان برای بازدید علاقمندان به مطالعه و کتاب دایر است.

بازدید مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه های عمومی یزد/ افتتاح کتابخانه زارچ

کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ افتتاح شد

کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ با حضور حجت الاسلام سید محمود روحانی طباطبایی، امام جمعه شهرستان زارچ؛ محمد حسین پارساییان، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری؛ محمد حسین رفیعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد جمعی از مسئولین استان و شهرستان افتتاح شد.

حجت الاسلام سید محمود روحانی طباطبایی، امام جمعه شهرستان زارچ سال ۱۴۰۲ را سالی خاطره‌انگیز برای مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این سال تعداد ۲ باب کتابخانه، کتابخانه دانش‌آموز شهید بابایی و کتابخانه آیت الله ابوترابی در این شهرستان افتتاح شد و اتقاق بسیار مبارکی بود.

امام جمعه شهرستان زارچ با اشاره به اینکه کتاب بهترین انیس و همراه و یار انسان و زمینه ساز آگاهی و دانایی اوست اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در این سه دهه اخیر در جمع فرهیختگان به تبدیل شدن کتابخوانی به فرهنگ عمومی تأکیدات بسیار داشتند.

محمد حسین پارساییان، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب و کتابخوانی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مورد اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرمودند: من اگر بدانم هر روز یک ساعت باید حرف بزنم و نتیجه‌اش این باشد که مردم کتابخوان بشوند، حاضرم روزی یک ساعت و نیم حرف بزنم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط