پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
مراسم تشییع پیکر محمدعلی اسلامی‌ندوشن آغاز شد

خراسان‌رضوی – هم‌اکنون مراسم تشییع پیکر استاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن، ادیب و متفکر فرهنگی بزرگ ایران از آرامگاه خیام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در نیشابور، مراسم تشییع پیکر استاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن، ایران‌‎شناس، ادیب و متفکر فرهنگی بزرگ ایران با حضور پرشمار طرفداران او از آرامگاه خیام آغاز شد.

مراسم تشییع پیکر محمدعلی اسلامی‌ندوشن آغاز شد

آیین خاکسپاری پیکر استاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن تا دقایقی دیگر با حضور جمعی از دوست‌داران و شیفتگان او در باغ مشاهیرِ کهن‌دیار نیشابور برگزار می‌شود.
 

مراسم تشییع پیکر محمدعلی اسلامی‌ندوشن آغاز شد


به گزارش ایبنا؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده، شاعر، مترجم، ادیب، ایران‌شناس و متفکر بزرگ ایرانی متولد ۱۳۰۴ ندوشن یزدبود که ششم اردیبهشت درسن ۹۷ سالگی در کانادا بدرود حیات گفت و خانواده‌اش پیکرش را همان‌جا به امانت به خاک سپردند تا در فرصت مناسب، طبق وصیت خودش به ایران برگردد.

دکتر اسلامی ندوشن، ادیب پرکاری بود که در کارنامه‌اش شعر، نمایشنامه، داستان، سفرنامه، مقاله و ترجمه دارد. در میان ۶۰ عنوان کتاب او، از ترجمه رمان «شور زندگی» ایروینگ استون (درباره ون‌گوگ) و ترجمه اشعار شارل بودلر («ملال پاریس و گل‌های بدی») تا گزیده شاهنامه (با عنوان «نامۀ نامور») و گزیده مثنوی (با عنوان «باغ سبز عشق») دیده می‌شود. اما پرتکرارترین عنوان در میان آثار او، نام ایران است: «ایران را از یاد نبریم»، «ایران و تنهایی‌اش»، «ایران چه حرفی برای گفتن دارد؟»، «ایران، لوکِ پیر»، «ارمغان ایرانی» و … او ایران را عاشقانه دوست داشت و ایران، مسئله‌اش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها