سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۱
«تاريخ جنگ‌هاي ايران» منتشر شد

كتاب «تاريخ جنگ‌هاي ايران» دربرگيرنده تاريخچه مهم‌ترين نبردهاي تاريخي مردم سرزمين ايران از مادها تا به امروز به قلم علي غفوري، توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب «تاريخ جنگ‌هاي ايران» در سيزده فصل و با استفاده از 60 منبع نوشته و تدوين شده است.

نويسنده در فصل‌هاي اول تا يازده اين كتاب به جنگ‌ها و نبردهاي ايرانيان در دوره‌هاي قبل از هخامنشيان و هخامنشيان، اشكانيان،  ساسانيان، غزنويان، ‌سلجوقيان و خوارزمشاهيان، حمله اعراب و مغول به ايران، سه قرن زمامداري مغولان، ظهور و سقوط صفويه و به قدرت رسيدن نادر شاه و سلسله قاجار پرداخته است.

علي غفوري در دو فصل آخر كتاب، موضوع‌هاي توسعه ارتش در دوران رضاشاه و هجوم متفقين به ايران،‌ حمله سراسري ارتش عراق در سال 1359، سال‌هاي اول جنگ تحميلي، عمليات‌هاي زميني و هوايي دفاع مقدس، آزادي خرمشهر در عمليات بيت‌المقدس، سقوط فاو،‌ قبول قطعنامه 598 و ناكامي منافقين در عمليات مرصاد را بررسي كرده و فهرست سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و آمارهايي درباره جنگ تحميلي عراق عليه ايران را آورده است.

كتاب «تاريخ جنگ‌هاي ايران» در قطع وزيري و 575 صفحه و با شمارگان  2100 نسخه توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده و  60000 ريال قيمت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها