دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
مسابقه شخصیت‌های معروف هرمزگان در گِزیر/ اهدای کتاب به پرستاران دژگانی

هرمزگان - روزهای پرکار کتاب در شهرستان بندرلنگه، مسابقه شخصیت‌های معروف هرمزگان در گِزیر برگزار شد و به پرستاران دژگانی کتاب هدیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، بندرلنگه نیز مانند سایر نقاط استان هرمزگان در هفته کتاب و کتابخوانی روزهای پرکاری را تجربه می‌کند.

مسابقه شخصیت‌های معروف هرمزگان در گِزیر

مسابقه شخصیت‌های معروف هرمزگان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه راسخ گزیر برگزار شد.

در این نشست چهار نفر از اعضای فعال کتابخانه درباره شخصیت‌های معروف استان هرمزگان صحبت کردند.

نخست، ماریه محمودی، درباره مرحوم یوسف خنجی از مشاهیر و تاجران بزرگ هرمزگان صحبت کرد و پس از آن فاطمه زارعی درباره محمد سامی گزیری شاعر گزیری سخن گفت.

سپس هانیه احمدخواه درباره عبدالواحد فکری و بنای تاریخی خانه فکری توضیح داد. آخرین نفر هم فردوس احمدی بود که درباره فاطمه دژگانی نویسنده معروف هرمزگانی به ایراد سخن پرداخت.

این مراسم با شعرخوانی محمد سامی گزیری و حضور عبدالواحد حسینی گزیر برگزار شد.

قصه‌گویی برای کودکان گزیری

کتابداران کتابخانه مشارکتی راسخ گزیر به مناسبت هفته کتاب و کتابخونی ضمن بازدید از مهدکودک سمیه گزیر با اجرای هنرمندانه خاله طیبه قصه‌گو برای کودکان قصه‌گویی شد.

مریم آرمون هم به کودکان درباره اهمیت کتابخوانی گفت: هر چقدر شما دوست داشته باشید، کم است و این کتاب ها می‌توانند بهترین دوست شما باشند. بنابراین اگر می‌خواهید تعداد دوستانتان را زیاد کنید، خیلی کتاب بخوانید.

وی ادامه داد: اگر دوست دارید خوشحال باشید، چیزهای تازه یاد بگیرید، سرگرمی‌های جالب داشته باشید، در آینده زندگی بهتری داشته باشید، حتماً کتاب بخوانید.

در پایان این بازدید نیز به کودکان، کتاب های متناسب به سن‌شان کتاب اهدا شد.

اهدای کتاب به پرستاران از سوی باشگاه کتابخوانی «دژ»

باشگاه کتابخوانی «دژ» دژگان در اقدامی شایسته به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در روز پرستار به درمانگاه دهستان دژگان رفتند و با اهدای کتاب از زحمات پرستاران قدردانی کردند.

باشگاه کتابخوانی «دژ» متشکل از منصور جنگجو و مریم رستگار، عبدالنور بازافکن، محفوظه صالحی و مریم روباگیر است که برنامه های کتاب محور فراوانی برای هفته کتاب تدارک دیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها