دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کارگاه کتابخوانی و پویش اهدای کتاب در ایجرود برگزار شد

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه؛ کارگاه کتابخوانی و پویش اهدای کتاب در ایجرود برگزار شد.

احسان پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه مطالعه نشست با جوانان به مناسبت هفته کتاب در سالن کتابخانه مرکزی در شهر زرین آباد برگزار شد.

پیشکاری با اشاره به اینکه کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می شود، اضافه کرد: مطالعه کتاب به گسترش دانش کمک می‌کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اجرایی به این مناسبت اهدای کتاب بود که با مشارکت شهروندان اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود هدف اصلی از اجرای طرح مذکور را ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد و افزود: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از مطالعه کتاب، ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، احساس تعلق خاطر و ارتباط خانواده‌ها به‌ویژه نسل جوان با کتاب، غنی‌سازی منابع کتاب‌خانه‌ها، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات را می‌توان نتیجه اجرای طرح نامبرده قلمداد کرد.

پیشکاری همچنین از اهدای ۲۰۰ جلد کتاب به مراکز فرهنگی ایجرود خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با موضوع دینی، هنری و آموزشی در سطح شهرستان توزیع شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود افزود: توزیع این کتاب‌ها در مراکز روستایی و بر اساس نیاز مراکز فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه انجام شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب در ایجرود خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب همواره به عنوان فرصتی ویژه برای اهالی نشر و کتاب برای پرداخت به این حوزه مورد توجه است و خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط