شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
مسئولین اوز به کتابخانه رفتند

فارس- به مناسبت هفته کتاب و روز کتابدار فرماندار، شهردار، رییس کمیسون فرهنگی شورا و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر اوز به کتابخانه عمومی رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اوز، محمدی فرماندار شهرستان اوز در این نشست که شنبه ۲۷ آبان جاری به مناسبت هفته کتاب برگزار شد ضمن تبریک و تقدیر از زحمات مجموعه کتابخانه های شهرستان گفت: رونق کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه را در اوز بیش از سایر شهرستان ها داریم و این الگویی شده است برای سایر شهرستان ها و کلان شهرهایی که در طرح فعالیت های ترویج کتابخوانی شرکت می کنند.

وی افزود: چندروز قبل جلسه ای در شیراز اداره کل بنیاد مسکن برگزار شده بود که یکی از مهندسین آنجا مطرح کرد ما به شهرهای دیگر گفتیم بروند اوز را ببینند و الگو بگیرند.

کرامتی شهردار اوز هم در این دیدار گفت: هرجایی که الگو شود مسئولیت آنجا سنگین تر می شود و اکنون که اسم اوز سر زبان‌ها افتاده است و در کشور مطرح شده است باید تلاش خود را بیشتر کرد.

به گفته او، قبلاً ما در زمینه سخت افزاری تلاش می کردیم تا با ایجاد سخت افزارها بتوانیم برنامه ها را پیش ببریم اکنون سخت افزار شهری در این حوزه بسیار مناسب است و باید با برنامه ریزی و کمک گرفتن از اساتید مرتبط و الگو سازی مناسب بتوانیم در این راستا و در راستای کاهش معضلات اجتماعی و آسیب هایی که دامن گیر خانواده و جوانان شده است فعالیت کنیم و با پر کردن اوقات مفید وتشویق به فعالیت تاثیر آن را بر کل جامعه شاهد باشیم.کرامتی همچنین افزود: با استفاده از متخصصین هر حوزه و تجربه آنها می شود جامعه ای بهتر داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ابتدا هفته کتاب و روز کتابدار را تبریک گفت و یاد و خاطره مرحوم محمد واحدی مسئول سابق کتابخانه را گرامی داشت.

فروغ هاشمی در ادامه در تکمیل صحبت های فرماندار و شهردار اوز گفت: هم افزایی خوبی که در این سال‌ها در اوز بوده است نه تنها عناوینی را سهم شهر و استان فارس کرده است بلکه طرح هایی از این شهرستان شروع شد که امروز در سراسر کشور در حال اجراست.

به گفته هاشمی، طرح کتابدار سیار، کوله کتاب عشایر و روستا، نذر دانایی، در دسترس بودن کتاب در مکان عمومی و سایر طرح ها که نتیجه همگرایی مجموعه های دولتی و مردمی و کسانی بود که از ابتدا تا به امروز تلاش کردند.

وی در ادامه گفت: شرکت در جشنواره پایتخت کتاب اگر انتخاب اولین برای اوز نداشت اما بهترین انتخاب را سهم اوز کرد و اوز توانست در این سال‌ها همیشه جز بهترین ها باشد. از سال گذشته به دبیرخانه گفتیم که اگر برای عنوان پایتخت کتاب گرفتن است تلاش و مستندسازی نکنیم ولی همه اعضا به اتفاق گفتند همه مجموعه ها بیشتر از سال‌های گذشته در تلاش و تکاپو هستند پس مستندات فعالیت ها را ارسال می کنیم و تلاش ها را بیشتر می کنیم.

فوزیه زارع رییس اداره کتابخانه های شهرستان اوز هم در این دیدار با تقدیر و تشکر از حضور مسئولین برای تبریک روز کتابدار در مورد فعالیت های کتابخانه عمومی شهرستان، خیرین کتابخانه ساز و طرح و برنامه ها توضیح داد و در ادامه افزود: سعی می کنیم با همکاری کتابداران و مجموعه کتابخانه ها طرح ها و ایده های خلاق و بهتری ارائه دهیم.

فریبا برازنده رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اوز از فعالیت های همه مجموعه ها برای کسب چندین دوره عناوین خوب و شاخص که سهم اوز شده است تشکر کرد و گفت: به عنوان کسی که از نزدیک شاهد تلاش های اعضای دبیرخانه کتاب و شهرداری و اداره فرهنگ و کتابخانه ها و سایر جاها بودم و در خیلی از نشست ها و برنامه ها حضور داشتم به همگی خدا قوت می گویم و خوشحالم که تلاش های همه درکنار هم باعث شده است این شهر در کشور نماد مشارکت و فعالیت و همگرایی باشد و با فرهنگ سازی مشارکت همه گروه ها و انجمن ها نیز به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایبنا؛ در این جلسه از تلاش های معصومه هرمی کتابدار سخت کوش بخش مادر و کودک اندیشه که در سال‌های گذشته نیز تسهیلگر باشگاه کتابخوانی پروانه ها بود و در بخش فعالیت های کودک و نوجوان مقام کسب بود تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها