جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
بیست و یکمین کتاب طنز مولف هرمزگانی منتشر شد

هرمزگان - در هفته کتاب و کتابخوانی بیست و یکمین کتاب طنز مولف هرمزگانی منتشر شد.

مولف پرکار و طنز پرداز هرمزگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از چاپ بیست و یکمین اثر طنزش خبر داد و گفت: به زودی نیز آثار دیگرم در قالب نظم و نثر وارد بازار کتاب می‌شود.

راشد انصاری معروف و ملقب به «خالو راشد» از طنز پردازان شاخص کشور در این باره افزود: کتاب «طنزِ جهانی ۲» در ۷۴۸ صفحه با نگاه به طنز جهان توسط نشر «شانی» منتشر شد.

وی ادامه داد: طنز جهانی چیزی شبیه جام جهانی است البته با این تفاوت که در جام جهانی بهترین فوتبالیست‌ها بازی می‌کنند اما در طنز جهانی بهترین طنز پردازان دنیا به هنر نمایی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: طنز جهانی در واقع جلد دوم طنز جهان است که سال ۱۳۹۸ توسط همین نشر وارد بازار کتاب شد. هرچند ابتدا تصمیم نداشتم جلد دوم آن را خلق کنم اما حیفم آمد که این کار زیبا را نیمه تمام رها کنم به همین دلیل در این کتاب، طنز تکراری نداریم و همه طنز پردازان جدید هستند زیرا آثار طنزپردازانی استفاده شده است که در جلد یک اثری ندارد.

مسوول دفتر طنز حوزه هنری استان هرمزگان ابراز داشت: در این دفتر برای همه سلیقه‌ها نیز همچون جلد نخست طنز تلخ، فانتزی، ابزورد، کلامی، آشکار، نهان، گروتسک و… و همچنین داستان، داستانک، نثر، نمایشنامه، قسمتی از رمان و… مثل جلد نخست آمده است و منبع همه آثار، کتاب و مجلات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این روزنامه نگار هرمزگانی با اشاره به عدم استفاده از آثار طنزپردازان ایرانی در این دو اثر گفت: این دو جلد کتاب حاصل صفحه «طنز جهان» در روزنامه ندای هرمزگان است که سالیان سال کار می‌کنم و صفحه دیگری به نام «بادام جان» دارم که به آثار طنز پردازان ایرانی اختصاص دارد.

این نویسنده، شاعر و چهره ماندگار هرمزگان در پایان همچنین از چاپ دوم «طنز جهان ۱» نیز به زودی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها