چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

گلستان- دومین روز سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان با ساخته شدن کتاب‌های خوش رنگ و خوش مزه در مینودشت آغاز شد و با برپایی میزهای کتاب در گوشه و کنار استان جلوه‌ای ویژه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری استان (ایبنا) در گلستان، دومین روز دوره سی و یکم هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دراستان گلستان با اجرای برنامه های متنوع کتاب محور، رنگ و طعم ویژه ای به خود گرفت.

بازدید از روند بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی گرگان

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه، در صبح دومین روز از سی‌و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان ضمن دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان و کارکنانش و تبریک هفته کتاب، از روند بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی گرگان بازدید کرد.

عملیات عمرانی بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی گرگان باهدف زیباسازی و بهبود خدمات‌رسانی از ابتدای مردادماه سال جاری آغاز شد و مقرر است بازطراحی در چند مرحله انجام شود.

در گام نخست طبقه همکف کتابخانه شامل قسمت کودک و نوجوان و منابع در دست اقدام است و در گام بعدی طبقه دوم شامل سالن مطالعه خواهران و برادران و قسمت ویژه و سپس طبقه زیرزمین شامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، سالن اجتماعات، بوفه و انجام می‌شود.

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه گرگان

صبح امروز مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان و هیات همراه و نیز جمعی کارکنان و کتاب‌داران به دیدار آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گرگان رفتند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گرگان ضمن تبریک این هفته و تاکید به نقش و جایگاه کتاب در توسعه بخشی در جامعه، گفت: کتاب یکی از ابزارهای انتقال دانش ها و معرفت ها از نسلی به نسل دیگر بوده است و بسیاری از پیشرفت های جوامع مرهون کتابخوانی و دانش افزایی و توجه به علم و دانش است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم، افزود: پیامبر پرچمدار توسعه علم و دانش بود و همواره به دانش افزایی تاکید داشت و ما باید افتخار کنیم که معجزه پیامبر ما کتاب بوده و ایشان توجه ویژه ای به علم و دانش داشته اند.

آیت الله نورمفیدی همچنین ضمن اشاره به اسامی برخی از دانشمندان جهان اسلام که بسیاری از آنها ایرانی نیز بوده اند، ادامه داد: جوان با دانش و آگاه بی‌شک در حرفه اش موفق تر است.او باید توجه ویژه ای به کتاب خوانی و دانش افزایی نشان دهد، البته علم و دانشی که کاربردی باشد.

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

آغاز پویش یار مهربان در استان گلستان

به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی و همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پویش یار مهربان در استان گلستان آغاز شد.

در این پویش که ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی استان گلستان است، علاقه‌مندا در ۳ محور فیلم کوتاه از خلاصه گویی کتاب (متناسب با رده سنی ابتدایی)، معرفی کتاب دوست داشتنی من به دوستانم (براساس شناسنامه کتاب) و اجرای نمایش از داستان‌های مجلات رشد توسط دانش آموزان می‌توانند آثار خود را تهیه و به منظور انتشار در کانال‌های استانی معاونت آموزش ابتدایی به کارشناسی تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی شهرستان خود ارسال کنند.

تولید در راستای محورهای اعلام شده و حداکثر حجم فیلم ۳۰ مگابایت و زمان فیلم ۲ تا ۴ دقیقه، ملاک‌های ارسال آثار اعلام شده است.

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

پویش «کتاب خون» در گرگان

هم‌زمان با سی‌و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، همزمان با سراسر کشور پویش اهدای خون کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان با عنوان «کتاب‌خون» در محل سازمان انتقال خون گرگان برگزار شد.

فرهنگ سازی اهدای خون و استفاده از اثرگذاری ظرفیت‌های فرهنگی در ترویج این امر مهم از اهداف برگزاری این طرح بود و در اقدامی هماهنگ کتابداران نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

میز کتاب در شرکت آب منطقه‌ای گلستان

به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در طبقه همکف ساختمان شهید عباسپور شرکت آب منطقه ای گلستان در شهرستان گرگان میزکتابی برپا شد.

این میز تا پایان هفته کتاب پذیرای کارکنان و مراجعه کنندگان به این شرکت خواهند بود و هدف از برپایی این میز کتاب، فرهنگ سازی در زمینه کتابخوانی، دوستی با کتاب و قرار دادن کتاب در سبد خرید همکاران اعلام شده است.
 

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

میزتازه های کتاب در کتابخانه نوده‌خاندوز

به مناسبت آغاز هفته کتاب سی و یکم، میز کتابی از تازه‌های نشر کتابخانه عمومی ولی عصر (ع) نوده خاندوز شهرستان آزادشهر با هدف معرفی کتاب‌های تازه رسیده به کتابخانه برپا شد.

همچنین صبح امروز محمدعلی بسطامی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر با رحمان کوهستانی مسئول کتابخانه دیدار کرد و با اهدای لوح و هدیه ای فرهنگی، از او به پاس تلاش در امر خدمت رسانی شایسته در کتابخانه قدردانی کرد.
 

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

اهدای کتاب به ۲ مدرسه در بندرگز

از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز و همزمان با دومین روز از سی‌و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف تجهیز و به روزرسانی منابع مطالعاتی، ۲۲۰ جلد کتاب به کتابخانه ۲ مدرسه شهید امیرلطیفی و مرحوم ایرجی اهدا شد.

لیلا هزارجریبی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرگز ضمن تبریک هفته کتاب، گفت: ارزش ریالی کتاب‌های اهدایی بالغ بر ۷۰ میلیون ریال بوده و دینی و مذهبی، اجتماعی و ادبیات داستانی، عمده موضوعات کتاب‌هایی بود.

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

جشنواره کتاب‌های خوراکی در مینودشت

به همت مرکز فرهنگی کانون شهرستان و با حضور جمعی از مسئولان و کودکان و نوجوانان و خانواده های آن، مسابقه کتاب‌خوانی و معرفی کتاب برگزار کرد.

شرکت کنندگان و اعضای کانون علاوه بر مطالعه‌ی کتاب‌ها، با به تصویر کشیدن نقش جلد آنها در تزیین غذاهای سالم و خانگی، جشنواره ی کتاب‌های خوراکی را برگزار کردند.

بازدید از نمایشگاه، مسابقه کتاب‌خوانی، اجرای کارگاه بازی و برپایی جشن کتاب‌های خوراکی از ویژه برنامه‌های این روز بود.

برپایی میز کتاب آب منطقه ای گرگان/ کتاب‌های خوراکی در مینودشت

اهدای پروانه فعالیت انتشارات خرد و مهر

جواد قربانی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه، با حضور در دفتر انتشارات خرد و مهر در گرگان، ضمن تبریک هفته کتاب پروانه فعالیت این انتشارات را به سید روح الله بنی فاطمی تقدیم کرد.

در این دیدار که پایان بخش برنامه های روز دوم هفته کتاب سی و یکم جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان بود، جواد قربانی با آروزی موفقیت برای مدیر انتشارات، درباره افق ها و اولویت‌های نشر در استان گلستان مطالبی را مطرح کرد.

بنی فاطمی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه های حمایتی از این نشر نوپا، درباره کتاب‌هایی که آماده انتشار دارد توضیحاتی را ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها