چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
شاعران کردستانی مظلومیت غزه را سرودند

کردستان _ محفل ادبی «عصر شعر غزه» با حضور شاعران منتخب استان کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عصر چهارشنبه در این محفل با قدردانی از شاعران که امروز با زبان‌ها و لهجه‌های مختلف به شعرخوانی پرداختند، اظهار کرد: اگر مطالب و اتفاقات روز با زبان شعر بیان شود، تاثیرات چندبرابری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه لذتی که از اشعار و دکلمه برده می‌شود از سخنرانی بیشتر است، عنوان کرد: لازم است این راه ادامه یابد و مطالعات و تولید محتوا در این زمینه بیشتر شود.

وی با تاکید بر برگزاری بیشتر این محافل در مدارس و دانشگاه‌ها افزود: نسل جوان بسیار نیازمند این است که با اتفاقات اخیر و اوضاع فلسطین آشنا شوند، در همین راستا لازم است نظیر این محافل ادبی در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان بیشتر شود تا نسل جوان با مسائل روز بیشتر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: مسئولان فرهنگی تلاش کنند تا برگزاری این محافل مناسبتی نشود، بلکه به روز و پویاتر شود و کتاب‌، مجله و ویژه‌نامه‌ای در این راستا تهیه و چاپ شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در ادامه این محفل ادبی اظهار کرد: شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر و زخمی شدن صدها هزار نفری و آوارگی میلیون‌ها انسان ساکن در غزه را که بیشتر آنان را کودکان و زنان مظلوم تشکیل داده‌اند، یک شرمساری برای جهان امروز است.

شاعران کردستانی مظلومیت غزه را سرودند

افشین آزادی اضافه کرد: آنچه که در حال وقوع است، یک نسل‌کشی کامل است و هنرمندان می‌توانند با بهره‌مندی از توانمندی هنری خود وارد میدان شوند و ندای مظلومیت مردمان غزه و فروپاشی انسانیت را به صدا درآورند.

وی همچنین گفت: حوزه هنری استان کردستان در راستای وظیفه ذاتی خود با بهره‌مندی از توان هنرمندان توانمند برنامه‌های مختلفی را در زمینه غزه برنامه‌ریزی کرده است که از آن جمله تهیه و جمع‌آوری آثار هنرمندان گرافیست و کارتونیست مطرح کشوری که این آثار طی نامه‌ای در اختیار شهرداری ها و تمامی ارگان‌های استان قرار داده شده است تا با نام خودشان منتشر کنند.

شاعران کردستانی مظلومیت غزه را سرودند

در ادامه شاعران استان کردستان پیرامون جنایات رژیم صهیونسیتی و مظلومیت مردم غزه سرورده‌های خود را خواندند.

ویژه‌برنامه «عصر شعر غزه» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد که در پایان آن از شاعران شرکت‌کننده در این محفل ادبی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

شاعران کردستانی مظلومیت غزه را سرودند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها