چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
فعالیت کتابخانه سیار با عنوان «هدهد سفید» در زنجان

زنجان- مسئول کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید شهرستان زنجان از فعالیت کتابخانه سیار با عنوان «هدهد سفید» در زنجان خبر داد و گفت: مقرر شده است که کتابخانه سیار ۱۰ روستا در مناطق روستایی و محروم در سطح شهرستان زنجان، سرویس دهی و امانت کتاب داشته باشد.

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کتابخانه سیار با عنوان هدهد سفید در راستای محرومیت زدایی و استفاده مردم مناطق محروم استان از منابع کتاب کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که کتابخانه سیار ۱۰ روستا در مناطق روستایی و محروم در سطح شهرستان زنجان، سرویس دهی و امانت کتاب داشته باشد.

مسئول کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید شهرستان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کتابخانه پرداخت و وجود اعضای خلاق و با استعداد در منطقه را مایه امید و دلگرمی خود دانست و افزود: با تلاش و خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی، بیشتر از گذشته شاهد رشد و شکوفایی استعداد های آنان باشیم.

احمدی با اشاره به اینکه این کتابخانه ۴۰۰ نفر عضو دارد، اضافه کرد: در روزهای مشخص هفته به روستاهای شهرستان زنجان به نام‌های اسفجین، ینگجه، تهم، خشک رود، ولیاران، لگاهی، محمودآباد، کردکندی و سارمساقلو می‌رود.

وی به برخی از فعالیت‌های کتابخانه سیار اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در مناطق محروم روستایی فعالییت‌هایی شامل (کتابخوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، سفالگری، بازی و سرگرمی و معرفی شخصیت را انجام می‌دهد.

مسئول کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید شهرستان زنجان گفت: کتابخانه سیار این فرصت را برای همه افراد جامعه فراهم می‌کند که به شکلی فعال در امور فرهنگی و اجتماعی جامعه خود دخالت داشته و در فرآیندهای فرهنگی جامعه نقش موثری ایفا کنند.

به مناسبت هفته کتاب جواد شعبانی، معاون پلیس راه زنجان- تبریز به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب از کتابخانه سیار پیک دانایی شهرستان زنجان بازدید و در جریان فعالیت‌های این کتابخانه قرار گرفت و به کودکان عضو این کتابخانه، کتاب اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط