سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» در مشهد به بوته نقد گذاشته می‌شود

خراسان‌رضوی - کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» اثری از انتشارات به‌نشر در دومین روز از هفته کتاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مکتب نرجس نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، این مراسم روز چهارشنبه ۲۴ آبان ساعت ۸:۳۰ با حضور اعظم عظیمی، نویسنده اثر؛ اعظم رحمت آبادی، مسئول پژوهش مکتب نرجس؛ زهرا تهرانیان، معاون پژوهش واحد بین الملل مکتب نرجس و جمعی از استادان حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مکتب نرجس بلوار امام رضا (ع)، انتهای خیابان آیت‌الله مصباح برگزار خواهد شد.

کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» به قلم ساده و روان اعظم عظیمی نوشته شده و روایتی داستانی از زندگی فاطمه سید خاموشی معروف به طاهایی، بانوی مومنه، نویسنده، موسس و مدیر حوزه علمیه بانوان مشهد است که در ۲۹ فصل به بخش‌های مختلفی از زندگی ایشان از جمله تولد تا وفات، چگونگی تاسیس حوزه علمیه مشهد، فعالیت‌های انقلابی این بانو قبل و بعد از انقلاب و فعالیت‌هایشان برای پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی اشاره شده است.

منبع اصلی نویسنده برای نگارش این کتاب، مصاحبه‌ای طولانی با فاطمه سادات سید خاموشی و فاطمه اعتمادی است که در آن بیشتر خانم طاهایی به شرح زندگی خود پرداخته است.

در کنار این مصاحبه برای پر کردن خلاءهای اطلاعاتی از گفته‌های مکتوب و شفاهی برخی آشنایان و نزدیکان نیز استفاده شده است. هم چنین کتاب‌های همچون «تاریخ معاصر مشهد»، «خون دلی که لعل شد»، «مشهد، از مقاومت تا پیروزی» و مصاحبه با فاطمه سادات سید خاموشی و فاطمه اعتمادی و زهره درساز از دیگر منابع نویسنده در نگارش این اثر است.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» تیرماه جاری در قطع رقعی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها