یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
برگزاری جشن «مبادله دانایی» در لرستان / تماشای رایگان فیلم‌های سینما برای اعضای کتابخانه‌ها

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از جشن مبادله کتاب با عنوان «مبادله دانایی» به مناسبت هفته کتاب در سطح استان خبر داد.

اعظم روانشاد روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد با اشاره به اینکه اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی در جامعه است، بیان کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه امری ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان، بیان کرد: با توجه به فعالیت و درگیر شدن خانواده‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید نهادهای فرهنگی تمام تلاش خود را برای گسترش این فرهنگ در جامعه بکار بگیرند.

روانشاد گفت: به منظور گرامی‌داشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر خرم‌آباد همزمان با هفته کتاب اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برپا خواهد شد و در کنار برگزاری این نمایشگاه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، رونمایی تازه‌های نشر، برپایی نمایشگاه پوستر، نشست‌های تخصصی ویژه طوفان‌الاقصی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب خواهند بود.

روانشاد به نمایش رایگان فیلم‌های اقتباسی از کتاب در سینما استقلال خرم‌آباد طی هفته کتاب برای اعضای کتابخانه‌های عمومی لرستان اشاره کرد و افزود: اعضای کتابخانه‌های استان می‌توانند طی روزهای هفته کتاب با مراجعه به سینما استقلال خرم‌آباد فیلم‌های در نظر گرفته شده را تماشا کنند و از برنامه‌های جانبی همچون نقد و بررسی کتاب‌ها و فیلم‌های به نمایش درآمده نیز استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جشن مبادله کتاب با عنوان «مبادله دانایی» را یکی دیگر از برنامه‌های این استان در هفته کتاب بیان کرد و افزود: این برنامه در خرم‌آباد و همزمان در سراسر استان برگزار می‌شود که در طول هفته کتاب میزهای مبادله کتاب در چند نقطه از شهر برپا می‌شود و مردم کتاب‌هایی که نیاز ندارند را بر روی میز قرار می‌دهند و کتاب‌هایی که نیاز دارند را برمی‌دارند. کنار این برنامه ایستگاه فرهنگی همراه با اجرای برنامه‌های سرود و ایستگاه نقاشی با همکاری کانون پرورش فکری و … برگزار خواهد شد.

وی یکی از برنامه‌های هفته کتاب استان را برگزاری مسابقه کتابخوانی دیجیتال با همکاری صدا و سیمای استان بیان کرد و افزود: این مسابقه که به صورت نرم‌افزاری تدارک دیده شده، با توجه به رویکرد برنامه‌های مردم‌محور و ترویجی کتاب و کتابخوانی، فقط محدود به هفته کتاب نخواهد بود و طی سال نیز از شبکه استانی اجرا خواهد شد.

روانشاد برگزاری مسابقه تهیه روزنامه‌دیواری از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان در ۱۰ آبان ۱۴۰۲ را با همکاری آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد و افرود: در پایان از روزنامه‌دیواری‌های برگزیده علاوه بر تقدیر، نمایشگاهی برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه جشنواره منطقه‌ای فرهنگی خط قرمز در استان خبر داد و افزود: این جشنواره که با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد که در هفته کتاب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

معرفی کتاب‌های نویسندگان استان در قالب بنرهای سطح شهر، برگزاری مسابقه پادکست کتابخوانی، انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی با دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی در حوزه ترویج کتابخوانی همچون اداره زندان‌ها، شهرداری، اهدای کتاب به مناطق محروم، نشست و دیدار با ناشران و کتاب فروشان، برگزاری نشست آسیب‌شناسی فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همکاری دانشگاه لرستان، از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد، طی هفته کتاب این برنامه‌ها در استان اجرا خواهند شد.

وی تولید محتوا با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و نشر در روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و فضای مجازی را از برنامه‌های دیگر هفته کتاب استان عنوان کرد و افزود: از سوی معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری مسابقه استانی طراحی پوستر با موضوع کتاب دریچه‌ای رو به دانایی، برگزاری جشنواره کاریکاتور با موضوع کتاب و فضای مجازی و نقد و بررسی کتاب‌های حوزه تئاتر و نمایشنامه در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: در تمام شهرستان‌های استان نیز علاوه بر مشارکت در برنامه‌های استانی با توجه به ظرفیت‌های موجود هر شهرستان، برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها