شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
هفته کتاب فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

همدان - فرماندار فامنین گفت: هفته کتاب فرصتی برای توجه به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید روح‌الله حسینی ظهر شنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی فامنین با اشاره به اتفاقات تلخ جهان اسلام و محکوم کردن این اتفاقات اظهار کرد: امیدواریم با دیپلماسی فعال دولت ضد استکباری ایران، دولت‌های اسلامی موضع فعالتری اتخاذ خواهند کرد.

وی با تبریک هفته کتاب و گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی (ره) افزود: فرصت خوبی برای توجه به امر کتاب و ارتقای فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب در جامعه وجود دارد و اینکار با ابتکار عمل میسر می‌شود.

فرماندار فامنین با بیان اینکه اگر در شعار هفته کتاب متوقف شویم راه به جایی نمی‌بریم بیان کرد: هر اندازه فرهنگ توجه به کتاب در جامعه نهادینه شود آسیب‌های جامعه کاهش می‌یابد و این امر جامعه را به سمت تقویت فرهنگ توجه به کتاب پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ توفیق کسب کنیم باید به توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها توجه داشته باشیم و این امر در شهرستان فامنین خودنمایی می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: در روستاهای شهرستان تقاضای مردم برای احداث و ایجاد کتابخانه بیانگر توجه غنی مردم شهرستان به امر کتاب است و در هیج جای کشور این مورد وجود ندارد.

وی بیان کرد: لازم است با ابتکار عمل به دنبال ترویج این فرهنگ باشیم و از این ظرفیت‌ها باید استفاده شود.

فرماندار فامنین اضافه کرد: هفته کتاب امسال با چند مناسبت مهم مانند روز پرستار، تقارن با هفته بسیج تداخل دارد و لازم است از مناسبت‌های ملی و مذهبی برای تقویت توجه به فرهنگ کتابخوانی استفاده شود.

وی اضافه کرد: به دنبال این باشیم که خانواده‌ها را کتابخوان کنیم تا فرهنگ آن خانواده ارتقا پیدا کند.

حسینی گفت: حجم بالای کتاب‌های موجود در منازل اگر به کتابخانه‌ها ورود پیدا کند، باعث غنی شدن کتابخانه‌ها و ایجاد حس مشارکت بین مردم و ایجاد تحول در کتابخانه‌ها می‌شود.

اجرای طرح کتابخوانی به وسعت یک شهر در هفته کتاب

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز از اجرای طرح کتابخوانی به وسعت یک شهر در هفته کتاب خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی فامنین در بین کتابخانه‌های برتر استان همدان قرار دارد.

عاطفه زارعی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم نسل کش صهیونیستی افزود: در هفته کتاب اتفاقات خوبی رخ داده است و امیدواریم مشارکت شهرداری را در ترویج کتاب در زمینه اطلاع رسانی در سطح شهر شاهد باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اضافه کرد: همه کتابخانه‌های عمومی استان دارای اینترنت وای فای هستند.

زارعی هدف از استفاده کتاب‌های صوتی را افزایش ضریب نفوذ در لایه‌های جامعه است اظهار کرد: راه‌اندازی کاروان‌های دانایی با رویکرد بازدید از کتابخانه‌ها و ارائه خدمات به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

در پایان از پوستر و شعار هفته کتاب رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها