جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با ویرایش در هفته کتاب

برگزاری کارگاه آشنایی با ویرایش، گفت‌وگو با ویراستاران پیشکسوت در رادیو ویرایش و کارگاه ترجمه و ویرایش ترجمه (فرانسوی به فارسی) ازجمله برنامه‌های انجمن صنفی ویراستاران در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

مهناز مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آستانه هفته کتاب درباره برنامه‌های پیش روی این انجمن، عنوان کرد: برگزاری کارگاه «آشنایی با ویرایش و ویراستاری» یکی از این برنامه‌ها است که برخط (آنلاین) و حضوری و رایگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کارگاه ضرورت‌های حرفۀ ویراستاری و برخی نکات مقدماتی و پربسامد در ویرایش صوری و زبانی مطرح خواهد شد. این کارگاه یک برنامۀ جذاب آموزشی است که به نیازمندی‌های ورود به شغل ویراستاری و آشنایی با این شغل می‌پردازد و حین این توضیحات نکات آموزشی نیز طرح می‌شود.

مقدسی از برگزاری یک نشست، خبر داد و گفت: نشست نقد و بررسی کتاب «ویرایش ترجمه» نوشتۀ نازنین خلیلی‌پور، عضو هیئت‌مدیرۀ انجمن ویراستاران نیز به‌مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی در ادامه به پخش ویژه برنامه «رادیو ویرایش» اشاره و بیان کرد: این رادیو به همت انجمن صنفی ویراستاران با محوریت انتشار مجموعه گفت‌وگوهایی در مباحث ویراستاری و نشر، طراحی شده است و در هفته کتاب، گفت‌وگو با نورالله مرادی، ویراستار پیشکسوت منتشر خواهد شد.

مقدسی در بخش دیگر صحبت‌های خود از برگزاری کارگاه ترجمه و ویرایش ترجمه فرانسوی به فارسی خبر داد و گفت: این کارگاه از ۳۰ آبان ۱۴۰۲ و با تدریس مهشید نونهالی، در ۱۰ جلسه و در طول پنج هفته برای افرادی که به زبان فرانسوی تسلط دارند، برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها