دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
ابزارهای فرهنگی و رسانه جبهه مقاومت در برابر دشمن صهیونیست همانند بال‌های پرنده است

خوزستان-خواهر شهید سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله لبنان گفت: در برابر دشمن باید با هرآنچه که داریم شامل ابزار فرهنگی، خبررسانی و ... که مانند بال‌های پرنده هستند، مقاومت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، سیده هدی موسوی خواهر شهید سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت ظهر دوشنبه در گیت بوستان اهواز بیان کرد: جرائم و وحشی‌گری را محکوم می‌کنیم که قناع را از صورت این دشمن برداشته و دشمن هرکس را که صوت حق را بلند با مظلومیت بگوید (خبرنگاران) نابود می‌کند و این خواسته ابرقدرت‌ها است.

موسوی با بیان اینکه کودکان و زنان زنگ خطری برای آمریکا هستند، اظهار کرد: به گفته یکی از متخاصمان این کودکان فردا بزرگ خواهند شد و دوباره با ما خواهند جنگید و زنان باید شکسته شوند که زایش نداشته باشند و همین‌طور کسانی که با زبان حق و کلمه مبارزه می‌کنند، با جنگیدن در جبهه‌های نبرد و سلاح به دست گرفتن و در برابر دشمن جنگیدن فرقی ندارند.

وی با تأکید بر این جمله که اگر کسی با خونش صدای مقاومت است، دیگری نیز باید با کلامش صدای مقاومت باشد، عنوان کرد: در این موقعیت سخت که دشمن با ارزش‌ها، انسانیت و اراده ما در حال جنگ است؛ تنها جهاد، راه حل است و همه باید در برابر جهاد با دشمن با ابزارهای فرهنگی، خبررسانی و… که هرکدام همانند بال‌های پرنده می‌مانند، مقاومت کنیم. همان‌طور که در قرآن آمده است «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» با تمام قدرت با آن‌ها روبه‌رو شویم و این میسر نیست مگر اینکه راه امام حسین (ع) را با رهبری امام خامنه‌ای دنبال کنیم.

انقلاب اسلامی سبب امتداد مقاومت شد

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی سبب امتداد مقاومت شد و در حال حاضر به سبب بازوان قدرتمند مجاهدین مقاومت و سید نصرالله، دشمن صهیونیست، خوار شده است و تمسک و پایداری ما به مقاومت، سبب شکست دشمن می‌شود.

وی با اشاره به سخنان شهید سید عباس بیان کرد: اگر کرامت و عزت دارید باید سلاح به دست شوید و ما نباید مردم فلسطین را تنها بگذاریم، وحدت ما سبب پیروزی است و این جنگ بین حق و باطل و انسانیت و آزادی است.

شهادت را از امام حسین (ع) آموختیم

موسوی افزود: ما را با هواپیما و موشک می‌ترسانند اما نمی‌دانند ما شهادت را از امام حسین (ع) آموختیم و همچنین عزت و سربلندی را در شهادت می‌دانیم و صهیونیست‌ها نمی‌دانند که قبرها برای ما قصر محسوب می‌شوند و عاشق شهادت هستیم، تاریخ و دین ما بر اساس دفاع از مقدسات و ارزش‌گذاری ها است و جنگ را تا پیروزی قدس ادامه می‌دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این مراسم ضمن تبریک به مجاهدان و گردان‌های فلسطین و تسلیت به مردم مظلوم این سرزمین گفت: تبریک به فلسطین برای شکست اطلاعاتی، عملیاتی و امنیتی و خلق حادثه بزرگ تاریخی که برای فلسطین ثبت شد.

عبداله شهاوند با بیان اینکه در ۷۵ سال گذشته مکرر محور مقاومت شکست‌های زیادی بر رژیم اشغالگر اسرائیل تحمیل کرد، اما این طراحی بی بدیل و با کسب موفقیت بود، اظهار کرد: هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر و زره آهنی‌اش در حملات هوایی و نبرد سرزمینی فرو ریخت.

شهاوند ادامه داد: در مواجهه رژیم اشغالگر سرافراز حماسه حزب الله و جبهه مقاومت جای خود دارد و اسرائیل تصور رویارویی ندارد و ثبات سیاسی رژیم، متزلزل و باعث بیداری بیش از بیش در دنیا شد و مردم اروپا بیدارتر از گذشته به پا خواستند.

فرجام این مقاومت به دست شیعه رقم خواهد خورد

وی گفت: مصیبت زیاد بر مردم غزه فلسطین تحمیل شد و نسل کشی و جنگ نامتوازن بر ملت بی دفاع از طریق حملات هوایی ثانیه به ثانیه و دقیقه به دقیقه در حال انجام است اما وعده الهی نزدیک است و هان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به زودی تعیین تکلیف می‌شود و فرجام این مقاومت به دست شیعه رقم خواهد خورد.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان عملیات بزرگ طوفان الاقصی تاریخ مقاومت فلسطین در برابر جرائم رژیم صهیونسیتی به عنوان یک مبدا تاریخی ثبت شد.

مجید منادی بیان کرد: هر انسانی با هر مسلک و دین وقتی جنایات سنگین صهیونیستی را می‌بیند درد می‌کشد و زندگی ما تحت شعاع این تصاویر قرار گرفته و اوضاع و احوال روحی و فکری ما به این سمت رفته است، اما امیدواریم هرچه زودتر خبرنگاران خبر پیروزی را مخابره کنند.

منادی افزود: آنچه که امروز از جنایات غزه می‌بینیم روایت خبرنگاران از شدت و حدت جنایات رژیم صهیونسیتی است و اهالی رسانه با مشقت و سختی پیام خود را به جهانیان نشان دادند و بیش از ۴۰ خبرنگار در منطقه شهید شد.

منادی با بیان اینکه آسیب خبرنگاران از امدادگران و نظامیان بیشتر است، عنوان کرد: نیروهای نظامی با نشانه‌های خاص و قوانین بازدارنده‌ای کمتر آسیب می‌بینند، اما اهالی رسانه با رسالت خود در میدان، مردم را از وضعیت جنگ مطلع کردند و بیداری که در جهان اتفاق افتاد اعم از راهپیمایی و تظاهرات کارکرد رسانه است.

وی با توضیح اینکه همانطور که در تجمع بزرگ راهپیمایی، اهالی فرهنگ و هنر استان خوزستان پیشگام در کشور بودند، اظهار کرد: اهالی رسانه نیز با نگاه انقلابی اولین برنامه بزرگداشت شهدای خبرنگار را در کشور برگزار کردند و امیدواریم این بزرگداشت و جایگاه رسانه نقطه عطفی برای کل استان‌ها رقم بزند.

وی از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع مقاومت در غزه در زمینه‌های شعر، داستان، تئاتر و آثار مطبوعاتی خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها