چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۲
برنامه كارشناسي ارشد «مطالعات آرشيوي» تهيه شد

برنامه كارشناسي ارشد «مطالعات آرشيوي» توسط كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني تهيه شده است.\

دكتر جعفر مهراد، رييس كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين برنامه توسط كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني در چند ماه گذشته در دست مطالعه بود كه در نهايت با انجام اصلاح‌ها، برنامه نهايي در تاريخ هفتم مهر ماه تحويل مي‌شود.

به گفته مهراد، اين برنامه سپس در گروه برنامه‌ريزي علوم اجتماعي مطرح و پس از تصويب به شوراي عالي برنامه‌ريزي ارجاع خواهد شد. 

وي تصريح كرد: اين برنامه براي نخستين بار در جمهوري اسلامي ايران طراحي شده و دانشگاه‌هاي مجري در مقطع كارشناسي ارشد رشته مطالعات آرشيوي دانشجو مي‌گيرند.

به گفته رييس كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني، ‌سندپردازي و سندپژوهي از موضوع‌هاي مهم تحقيقات تاريخي و اجتماعي است و سازمان‌دهي اسناد اهميت ويژه دارد. براي اين امر مهم در كشورهاي پيشرفته، دانشگاه‌هاي معتبر برنامه‌هاي گوناگوني اجرا مي‌كنند و مراكز اسناد ملي نيز در جذب فارغ‌التحصيلان اين رشته پيشگامند.

وي افزود: در ايران نيز با توجه به تغيير ساختار كتابخانه ملي با عنوان سازمان اسناد و كتابخانه ملي و شعبه‌هاي آن در شهرستان‌ها كه فعاليت‌هاي در خور توجهي در حوزه اسناد آغاز كرده‌اند،‌نياز به تربيت كارشناسان ارشد مطالعات آرشيوي را ضروري كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط