سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
برنامه كارشناسي ارشد دانش‌نامه‌نگاري نهايي شد

رييس كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني خبر داد: عناوين درس‌ها و سرفصل‌هاي رشته دانش نامه‌نگاري فراهم شده و به زودي دانشجويان اين رشته پذيرفته مي‌شوند._

دكتر جعفر مهراد، رييس مركز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: يكي از كارهاي مهمي كه در ماه‌هاي اخير در كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع رساني صورت گرفته، نهايي كردن برنامه كارشناسي ارشد دانش‌نامه‌ نگاري است. اين برنامه توسط بنياد دانش‌نامه بزرگ فارسي پيشنهاد شده است.

رييس كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني اظهار داشت: اين برنامه پس از انجام اصلاحات اكنون به مرحله‌اي رسيده كه عناوين درس‌ها، مواد و ضرايب امتحاني، اهداف و سرفصل‌ها همچنين منابع و مآخذ فراهم شده است.

وي خاطرنشان كرد: در جلسه‌اي با حضور معاون پژوهشي بنياد دانش‌نامه بزرگ فارسي مقرر شد  مسوولان بنياد پس از انجام بازبيني عميق و دقيق برنامه، آن را مجددا براي نهايي شدن تصويب در اختيار كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني قرار دهند.

دكتر مهراد افزود: پس از طي اين روند، برنامه رشته دانش‌نامه‌نگاري در گروه برنامه‌ريزي علوم اجتماعي مطرح و تصويب مي‌شود.

به گفته رييس كميته برنامه‌ريزي كتابداري و اطلاع‌رساني، به اين ترتيب بنياد دانش‌نامه فارسي مي‌تواند براي اولين بار در تاريخ علم ايران به پذيرش دانشجو اقدام كند.

دكتر مهراد تصريح كرد: مواد و ضرايب امتحاني به گونه اي در نظر گرفته شده كه امكان پذيرش دانشجويان از رشته‌هاي علوم پايه و فني و مهندسي نيز وجود دارد. بنابراين دانشجويان با پشتوانه‌هاي علمي گوناگون در اين دوره پذيرفته مي‌شوند و پس از گذراندن دوره كارشناسي ارشد در تدوين دايره‌المعارف‌هاي تخصصي رشته‌هاي مختلف علوم و فناوري نقش موثري ايفا مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط