یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
منتخبان نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر معرفی شدند

مازندران- نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر با معرفی منتخبان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر در چالوس گفت: شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی یک شکست مفتضحانه بود و معتقدم زوال این رژیم را شاهد خواهیم بود.

ایمان شمسایی اظهار کرد: اصحاب رسانه مانند تمام مردم، عزادار شهدا و انسان‌های غزه هستند و شهادت بیش از ۳۵ اصحاب رسانه سند دیگری بر وحشی‌گری این رژیم است.

منتخبان نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر معرفی شدند

وی افزود: اصل و اساس جشنواره‌های تخصصی، مسئله سازی است، این جشنواره تخصصی هم به این خاطر است که مدیریت شهری و خزر دارای یک صفحه در رسانه‌های مکتوب و مجازی باشند، ضمن اینکه رسانه باید مشکلات را اعلام و برای آن راهکار معرفی کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرصه امروز، عرصه رسانه‌های محلی و بومی است و این جشنواره نیز به دنبال تقویت رسانه‌های محلی است، گفتمان گردشگری در مازندران باید به واسطه اصحاب رسانه ایجاد شود.

غفلت از کار حرفه‌ای رسانه‌ای در حوزه گردشگری

استاندار مازندران در این مراسم اظهار کرد: تقارن این برنامه با روز مازندران را به فال نیک می‌گیریم که تقارن مبارکی است.

سید محمد حسینی‌پور با اشاره به اینکه یکی از ملزومات کار رسانه معرفی بیشتر اصالت و تمدن مازندران به‌ویژه به نسل جدید است، افزود: از بزرگ‌ترین افتخارات ما این است که مازندران صاحب تمدن بزرگی است و مردم استان نخستین حکومت علویان را تشکیل دادند و در شکل‌گیری نهضت‌های اسلامی نقش اثرگذاری داشتند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم در تمام حوزه‌ها در سطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشیم، گفت: اگر بخواهیم استان را چنان که باید معرفی کنیم برگزاری جشنواره یکی از این راه‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهر و گردشگری ۲ عنوانی است که در این جشنواره معیار قرار گرفته، تصریح کرد: جشنواره رسانه‌ای خزر، رویدادی ملی است چراکه نقش مدیریت شهری در شناسایی توان‌مندی‌های گردشگری، برنامه‌ریزی و بهره‌وری از جاذبه‌ها است.

حسینی‌پور با بیان اینکه شهرهای ساحلی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری دارند، ادامه داد: اما به دلیل ضعف‌های مدیریتی و نبود یکپارچگی در این امر، کمبود امکانات دسترسی و اطلاع‌رسانی، و برنامه‌ریزی درست کاربردی، بخش گردشگری مازندران به خوبی معرفی نشده است و با وجود اینکه سالانه ۴۰ میلیون گردشگر وارد استان می‌شود اما این استان از مزایای گردشگری بهره نبرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری آثار بسیاری در پی دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه شهری و همکاری مردم و مسئولان با توسعه گردشگری رابطه مستقیم دارد، هرچه مدیریت بهتر باشد و از طریق رسانه بتوان به معرفی جاذبه‌ها پرداخت، امکان دسترسی به گردشگری پایدار هم بیشتر می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه حفظ نوار ساحلی خزر و ایجاد فضای رقابتی در سپهر رسانه‌ای کشورهای حاشیه خزر باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: کشورهای همسایه خزر به ویژه روسیه، هر کدام جاذبه ویژه دارند، وقتی بخشی از فضای مازندران را به روس‌ها معرفی کردیم متعجب بودند که حاصل غفلت ما در معرفی استان به‌ویژه در کشورهای همسایه است.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان علاقه کشورهای عربی به طبیعت مازندران بر کسی پوشیده نیست، افزود: نتوانستیم برای جوانانی که در این مسیر از بیکاری شکوه دارند شغل پایدار گردشگری فراهم کنیم، در این راستا، ارتقا سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری از نیازهای روز مازندران است.

حسینی‌پور گفت: هنوز کار حرفه‌ای در حوزه رسانه‌ها در زمینه گردشگری انجام ندادیم و تقاضای من از اصحاب رسانه ایجاد گردشگری صنعتی با تمام رویکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که رئیس‌جمهور دستور داد باید سطح گردشگری میان مازندران و کشورهای همسایه حتی به قیمت برداشتن روادید افزایش یابد.

منتخبان نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر معرفی شدند

وی با اشاره به اینکه ایجاد همگرایی میان کشورهای حاشیه خزر باید از اهداف جشنواره باشد، تصریح کرد: در ذیل این جشنواره باید کارگروه تخصصی گردشگری ایجاد شود و کشورهای موفق را الگو قرار دهیم، این اهداف تنها با برگزاری جشنواره محقق نخواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها باید از مسئولان در زمینه آرمان‌شهر گردشگری، مطالبه داشته باشند، ادامه داد: کارگروه بعدی باید در زمینه معرفی مازندران به کشورهای همسایه شکل گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه رسانه‌های ما باید به سمت راه‌اندازی اقتصاد گردشگری حرکت کنند، خاطرنشان کرد: چالوس از گذشته پل ارتباطی گردشگری بوده اما امتیازی از گردشگری دریافت نکرده‌است.

حسینی‌پور با بیان اینکه از عنوان این جشنواره بسیار خرسندم و خوشحالم که در آستانه روز مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: به جای دعواهای بی‌پایه در رسانه‌ها که مانع پیشرفت است، به سمت کار حرفه‌ای و تخصصی حرکت کنید.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ممتاز و اثرگذاری در توسعه شهرها، مدیریت شهری و ارتقا سطح کیفی آن و همچنین گردشگری دارند، افزود: مازندران قوی از منظر صنعت، گردشگری و کشاورزی نیازمند تعامل حداکثری رسانه‌ها با مدیریت شهری است.

استاندار مازندران گفت: رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری کشور در اختیار مازندران است و بعد از ۱۰ سال رشد منفی اقتصادی، به رشد بیش از چهار درصد رسیدیم و بستر استان برای سرمایه‌گذاری فراهم شد.

نقش تولید رسانه‌ای اثربخش در توسعه گردشگری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم اظهار کرد: امروز تمام دنیا به این باور رسید که با وجود غده سرطانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، هیچ انسانی در مصونیت نخواهد بود.

احسان آهنگر افزود: امروز سالروز روز مازندران بود که خاستگاه آن روستای صالحان و آغاز حکومت علویان در مازندران است که در حقیقت این روز، تجلی هویت دینی مردمان این دیارمحسوب می‌شود.

وی گفت: روز مازندران فرصت مناسبی برای ترویج سبک ایرانی، بومی، اسلامی و معرفی توانمندی‌های این استان است.

این مسئول تصریح کرد: مازندران در تاریخ باشکوه خود از منابع خدادادی فراوانی، بهره‌مند است که آن را به قطب گردشگری کشور تبدیل کرده است و رسانه‌های استان می‌توانند با تولید رسانه‌ای اثربخش، نقش بسزایی در توسعه گردشگری داشته باشند.

در این مراسم منتخبان جشنواره رسانه‌ای خزر معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها