یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
شعر و ادبیات مهمترین وسیله برای انتقال اندیشه و آنچه در عقل و دل انسان‌ها است

آذربایجان‌غربی - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: شعر و ادبیات مهمترین وسیله و رسانه‌ای است تا اندیشه، دانش و آنچه در عقل و دل است منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، عباس شفیعی، در آئیین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر و ادب فارسی با هدف نکوداشت مقام استاد شهریار، گفت: شعر و ادبیات مهمترین وسیله و رسانه‌ای است که کمک می‌کند انسان‌ها اندیشه، دانش و آنچه در عقل و دل دارند را بیان کنند.

وی افزود: شعر و ادب فارسی با توجه به پیشینه تاریخی از اهمیت ویژه‌ای در جهان برخوردار است و همه در دنیا خیام، سعدی، حافظ و تمام شاعران نام آور فارسی را به نیکی می‌شناسند.

شفیعی ادامه داد: ادبیات در کنار سایر علوم نیست؛ بلکه سایر علوم مدیون ادبیات هستند و اگر بخواهیم در سایر علوم پیشرفت، تحقیق و یافته‌هامونو منتشر کنیم، نیاز به ادبیات است.

وی افزود: کشوری که قدرتمند است در کنار سایر مولف‌های قدرت، ادبیات قوی و قدرتمندی داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه ادامه داد: شعر و ادبیات انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و جامعه قدرتمندی می‌سازد که قادر به انجام هر کار شایسته‌ای است و شعر مفاهیم سنگین را در قالب حتی دو بیت بیان کرده و شعر زندگی را هم عوض می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها