یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
مسابقه کتابخوانی برای تازه زوج‌ها برگزار شود

آذربایجان‌غربی- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: به‌مناسبت هفته کتاب مسابقه کتابخوانی برای کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند و زوج‌هایی که چند سال است که ازدواج کرده ولی صاحب فرزند نشده‌اند، برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، رضا ابراهیمی، ظهر یکشنبه، در دومین جلسه انجمن کتابخانه های آذربایجان‌غربی گفت: آمار کتاب‌های به امانت گرفته شده و مراجعان به کتابخانه‌ها در استان برای برنامه‌ریزی در این خصوص باید بررسی شود.

وی افزود: البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که عده‌ای از طریق فضای مجازی و گوشی تلفن همراه اقدام به مطالعه می‌کنند که باید در آمار مطالعه لحاظ شود و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان قشر جوان نهادینه شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت مقوله جوانی جمعیت و فرزند آوری از طریق کتاب و مطالعه باید تبیین شده و کتاب‌های لازم در این باره ترویج شود.

ابراهیمی به برگزاری مسابقه کتابخوانی در هفته کتاب اشاره کرد و ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب مسابقه کتابخوانی برای کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند و هنوز صاحب فرزند نشده‌اند و کسانی که چند سال است ازدواج کرده ولی صاحب فرزند نشده‌اند، برگزار شود.

وی گفت: همچنین کانون‌های مساجد و حسینیه‌ها هم می‌توانند به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کرده و به عنوان محل مطالعه مورد استفاده علاقمندان قرار گیرند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در زمینه مطالعه کتاب ما در پایه مشکل داریم و بر همین اساس، فرهنگ مطالعه از همان کودکی باید به فرزندانمان آموزش داده شود در این صورت در سنین بالا مطالعه کتاب همواره در برنامه‌هایشان خواهد بود.

مسابقه کتابخوانی برای تازه زوج‌ها برگزار شود

فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید در مدارس نهادینه شود

افشار کبیری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید در مدارس نهادینه شود.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس و مهد کودک‌ها نیز باید اقدامات در این راستا صورت گیرد.

کبیری ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از کودکی شروع کرد تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: در ۲ ماه اخیر فاز دوم کتابخانه مرکزی مجهز به به‌روزترین تجهیزات شده و برای این تجهیز بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین موکب کتابخانه مرکزی ارومیه در اربعین در مرز تمرچین مستقر و به عنوان موکب برتر نیز شناخته و تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها