یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
رونمایی کتاب «بانوی نخستین» در اختتامیه کنگره شعر زنان عاشورایی

علیرضا قزوه، رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی یکی از برنامه‌های مراسم اختتامیه را رونمایی از کتاب «بانوی نخستین» شامل مجموعه آثار بخش ویژه کنگره با موضوع حضرت خدیجه (س) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیرضا قزوه در نشست خبری هفتمین کنگره بین المللی شعر زنان عاشورایی که ساعتی پیش، چهاردهم آبان ماه در سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه اختتامیه این کنگره روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان در سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، گفت: کارها در دو مرحله داوری شده و کتابی از آثار بخش ویژه جشنواره با نام «بانوی نخستین» تهیه شده که رونمایی خواهد شد. این نخستین بار است که مجموعه اثری با محوریت شخصیت حضرت خدیجه (س) طراحی شده و این اتفاق خوبی برای تولید محتواست.

رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی افزود: اختتامیه جشنواره بین‌المللی با حضور شاعران هند، پاکستان و تاجیکستان برگزار می‌َ‌شود.

در ادامه، فرحروز فاتحی، برگزارکننده جشنواره ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه گفت: ما بخشی از کارمان در این کنگره به شهدای غزه اختصاص دادیم. بنیاد «آیه‌های ایثار و تلاش» سازمانی غیردولتی است که در عرصه انقلاب و دقاع مقدس کار می‌کند و ۳۰۰۰ بانوی ایثارگر را در عضویت خود دارد و یکی از این عرصه‌ها ادبیات و دفاع مقدس است و در مجموعه ما ۱۲۰ کتاب تاکنون دراین حوزه منتشر شده است بخش دیگر فعالیت ما، برگزاری کنگره‌های شعر زنان عاشورایی و دفاع مقدس است که تاکنون هفت دوره برگزار شده است. یک بخش دیگر فعالیت ما فیلم و سینماست.

ارسال حدود ۷۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره

همچنین در این نشست، نغمه مستشارنظامی، دبیرعلمی کنگره در سخنانی عنوان کرد: چند دوره این جشنواره در تهران، دو دوره در مشهد و یکی در شیراز برگزار شده و امسال زنجام میزبان دوره هفتم است.

وی همچنین گفت: قریب ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده که ۴۸۳ اثر در بخش اصلی، ۹۳ اثر در بخش ویژه با محوریت حضرت خدیجه (س) و ۸۱ اثر قالب کودک و نوجوان و ۴۳ اثر نیز متعلق به ساری زبان‌هاست. یک موضوع ویژه هم بیانات رهبری در دیدار شاعران رهبر اشاره کردند که درباره حضرت خدیجه کم کار کردیم و خوشبختانه این اثار رسید ارزشمند از شاعران شناخته شده هستند. موضوع ویژه پیرو بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران و تاکیدشان بر کمبود اثر با موضوع حضرت خدیجه (س) طراحی شده است.

مستشارنظامی افزود: شانزدهم آبان شب شعری از سوی نهاد کتابخانه‌ها با موضوع حضرت خدیجه (س) و زنان و کودکان غزه و صبح هفدهم اختتامیه در حسینیه اعظم زنجان برپا می‌شود. ۱۶ اثر برگزیده نهایی هستند و حاصل این کنگره نیز کتاب «بانوی نخستین» است که در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد.

وی همچنین خبر داد: امسال آثار بسیاری به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی و نیز با لهجه‌های بومی به جشنواره ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها