شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور در اولین کتابخانه سیار استان کرمان

کرمان- اولین کتابخانه سیار استان کرمان به نام «هدهد سفید» در شهر کشکوییه رفسنجان درحالی به بهره برداری رسید که کتابدار آن اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور در اولین کتابخانه سیار شهرستان کرمان با حضور مشاور معاون امور مجلس رییس جمهور، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در امور مجلس، نماینده مردم شهرستان رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان آغاز به کار کرد.

این کتابخانه سیار، روستاهای لطف آباد، گیتی آباد، حسین آباد، عباس آباد، شهرک عباس آباد، بهجت آباد، دئفه رضوی، احمدآباد دئفه، با جمعیتی قریب به ۱۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد؛ همچنین شنبه تا چهارشنبه در روستاهای هدف و پنجشنبه در محل کتابخانه پشتیبان (کتابخانه عمومی مرحوم محمدی نژاد کشکوئیه) به اعضا خدمات ارائه داده می شود.

همه شهرهای فاقد کتابخانه از کتابخانه سیار بهره مند شوند

مشاور معاون پارلمانی رییس جمهور در این مراسم اظهار داشت: راه اندازی کتابخانه سیار حرکتی فرهنگی و قابل توجه است و امیدواریم راه اندازی کتابخانه های سیار در کشور توسعه یابد.

علی اسماعیلی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا در تا همه شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه، از موهبت کتابخانه سیار بهره مند شوند.

اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور در اولین کتابخانه سیار استان کرمان

۶۰ نوع خدمت فرهنگی در کتاب خانه ها ارائه شود

مشاور دبیرکل در امور مجلس اظهارداشت: در برنامه جدید بنا داریم ۶۰ نوع خدمات فرهنگی، علمی و آموزشی در کتابخانه ها ارایه شود، به عنوان مثال خانه خلاق را در کتابخانه ها فعال کردیم تا بچه ها و کودکان بتوانند بهره مند شوند.

سید حسن سید ابراهیم ادامه داد: شبکه کتابخانه ها یکی از گسترده ترین شبکه های فرهنگی در کشور محسوب می شود که جا دارد دولت در توسعه زیرساخت های فرهنگی و کتابخانه ها کمک کند.

وی تصریح کرد: ایران رتبه ۱۵ جهانی و بین المللی، رتبه پنجم در آسیا و رتبه اول را در منطقه از لحاظ سرانه کتابخانه های عمومی دارد.

کتابخانه سیار در بالا بردن سرانه مطالعه نقش دارند

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به مزایای راه اندازی کتابخانه سیار کشکوییه بیان کرد: کتابخانه سیار تاثیر به‌سزایی در بالابردن سرانه مطالعه دارد و حرکتی ارزشمند است.

اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور در اولین کتابخانه سیار استان کرمان

کتابخانه سیار برای دسترسی عادلانه همه مردم به کتاب است

مریم داودیان، اولین کتابدار زن کتابخانه سیار کشور گفت: کتابخانه سیار موجب شده است تا دسترسی عادلانه همه مردم به کتاب به خصوص نقاط محروم فراهم شود. به همین دلیل خدمت به جامعه ام با انجام این کار متفاوت، لذت بخش است.

اولین کتابدار زن کتابخانه سیار از روند انتخابش به عنوان کتابدار سیار گفت: وقتی خبر جذب نیروی کتابخانه سیار رفسنجان را شنیدم، دوست داشتم تا خودم را محک بزنم و فکر کردم این توانایی را دارم که نیروی سیار شوم چون با این کار می توانم کمک مفیدی برای بچه های روستا باشم و فرهنگ کتاب خوانی را در روستاهای اطراف ترویج دهم.

مریم داودیان، در خصوص خدمات این کتابخانه، اظهار داشت: عضویت سراسری، امانت، برگشت، رزرو و تمدید کتاب، اجرای برنامه های فرهنگی از جمله قصه گویی، جمع خوانی کتاب، برنامه‌های خلاقانه، نمایشنامه خوانی، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، اجرای بازی های فکری و… از برنامه ها و خدمات این کتابخانه سیار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها