سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۳
تاريخچه بوكس كتاب شد

جلد اول كتاب « تاريخچه بوكس ايران» اثر محمود مساعديان با ارايه اطلاعات جامع درباره حضور بوكس در جهان و ورود اين رشته ورزشي در ايران و مسابقات آن از سال 1324 تا 1357 منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب حاوي اطلاعات جامع و مستند درباره مسابقات داخلي و خارجي بوكس ايران از سال‌ 1324 تا سال 1357 و همچنين معرفي چهره‌هاي سرشناس اين رشته ورزشي است. 

اين كتاب در هفت فصل طراحي ‌شده است. فصل اول به چگونگي پيدايش ورزش بوكس و فصل دوم به ارايه اطلاعات درباره مسابقات قهرماني كشور مي‌پردازد. فصل سوم نيز شامل رويداد‌هاي خارجي و داخلي ايران است. 

فصل‌هاي چهارم، پنجم و ششم به ترتيب مسابقات قهرماني آسيا، بازي‌هاي آسيايي و حضور در مسابقات المپيك ‌را شامل مي‌شود. 
فصل پاياني مسابقات ارتش‌هاي جهان را بررسي مي‌كند و در ادامه آن فصل بهترين چهره‌هاي بوكس ايران معرفي مي‌شوند.

در قسمتي از مقدمه احمد ناطق‌نوري، نماينده مجلس شوراي اسلامي و رييس فدراسيون بوكس، آمده است: «از آنجا كه هويت هر ورزش در گرو تاريخچه مستندي است كه بتواند مبين نام و نشان قهرمانان و افتخارات به دست آمده و همچنين معرفت زحمت كشان آن ورزش از ابتدا تا امروز و بالاخره فراز و نشيب‌هاي ايجاد شده در عرصه‌ي آن ورزش بوده باشد، طبيعي است كه به جهت اين كمبود مترصد تهيه آن بوده‌ايم.»

در قسمتي از مقدمه مولف آمده است: «مشاهده و بررسي ملي ديوان‌هاي شاعران تاريخ اساطيري و كهن ايران باستان، نشان مي‌دهد كه اين هنر و خصيصه از روزگاران بسيار گذشته و قديم در مملكت ما رسم بوده و پهلوانان باستاني ما همواره با نگرش ويژه‌اي در مقابله با آن برخورد كرده‌ و در همين رابطه نيز ديگران از شگرد‌ها و كار‌هاي آنان داستان‌ها ساخته‌ و پرداخته‌اند.»

جلد اول كتاب « تاريخچه بوكس ايران» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 420 صفحه و قيمت 175000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط