سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲
كتاب‌هاي آموزشي قضايي، هدايتگر حل و فصل مشكلات قضايي‌اند

معاون اول قوه قضاييه در مراسم اختتاميه نمايشگاه جامع عملكرد اين سازمان، آموزش مسايل حقوقي از طريق كتاب را يكي از اقدامات مهم ده سال اخير اين سازمان دانست و گفت: اين امر از جلوه‌هاي هدايتگري افراد جامعه در حل و فصل مشكلات قضايي است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابراهيم رييسي در اين مراسم كه عصر روز گذشته(دو شنبه) در سالن كنفرانس محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار شد، تشكيل شوراهاي حل اختلاف را يكي ديگر از جلوه‌هاي نقش‌دادن به مردم در برطرف ساختن مشكلات قضايي دانست و گفت: اين اقدامات سبب كاهش پرونده‌هاي ورودي به دادگاه‌ها مي‌شود.

وي در ادامه سخنان خود به مبحث مديريت دانش اشاره كرد و گفت: مديريت تنها به اين معنا نيست كه استاد بگويد و دانشجو بياموزد، بلكه به معناي توليد دانش توسط كاركنان و مسوولان داخل سازمان‌ها است، اين افراد بايد آن‌چه از تجربه‌ها و آموخته‌هاي خود در طول ساليان به دست آورده‌اند را به صورت مفاهيمي پالايش شده در قالب كتاب درآورند. 

معاون اول قوه قضاييه با تأكيد بر صورت پذيرفتن اين امر در تمامي سازمان‌هاي قوه قضاييه گفت: مكتوب كردن تجارب در اين حوزه ضروري است، زيرا گذشته چراغ راه آينده است. 

وي به فعاليت‌هاي معاونت آموزش قوه قضاييه در سال‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: اين معاونت با تأليف و تدوين كتاب، نقش به‌سزايي در آشنايي افراد با حقوقشان داشته است.

رييسي با اشاره به دستاوردهاي به نمايش گذاشته شده در نمايشگاه عملكرد قوه قضاييه، گفت: اين عرصه تنها محل نمايش كيفي دستاوردها بود، زيرا نمايش كيفي اقدامات قوه قضاييه نظير وجدان كاري و زحمات شبانه‌روزي قضات و كاركنان دادگستري‌ها و همچنين كيفيت آراي صادر شده امكان‌پذير نيست.

وي در ادامه به برخي ديگر از دستاوردها اشاره كرد و گفت: پيوند ميان سازمان‌هاي مختلف قوه قضايي به عنوان بازوان پرتوان اين قوه و حركت تمامي اين سازمان‌ها بر اساس برنامه‌هاي از پيش تعيين شده و استفاده از فن‌آوري روز از دستاوردهاي ارزشمند قوه قضاييه به شمار مي‌آيد.

معاون اول قوه قضاييه در پايان سخنانش، دادرسي عادلانه را محوري‌ترين هدف قوه قضاييه خواند و گفت: بايد تمام ايران را نمايشگاهي از عدالت سازيم.

در ادامه عباسعلي عليزاده معاون اداري مالي قوه قضاييه با بيان اين كه رياست قوه قضاييه، آيت‌الله شاهرودي از نحوه برپايي نمايشگاه عملكرد اين قوه اعلام رضايت كرد، گفت: طي مذاكراتي كه با مديركل معاونت آموزش سازمان انجام شد، قرار است گزارش برپايي اين نمايشگاه در قالب كتاب و لوح فشرده در اختيار كاركنان سازمان و علاقه‌مندان قرار گيرد.

وي با اشاره به تخفيف پانزده تا سي درصدي كتاب‌هاي ارايه شده براي فروش در اين نمايشگاه اظهار كرد: از ديگر بخش‌هاي موفق اين نمايشگاه مي‌توان به شعبه راهور غرفه شوراهاي حل اختلاف با بررسي هزار پرونده راهنمايي و رانندگي و همچنين مشاوره رايگان قضايي كه با استقبال بسيار خوبي مواجه شد، اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط