سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۵
«امنيت اجتماعي» به زودي بر پيشخوان كتابفروشي‌ها

بررسي مطالعات امنيتي مكاتب و نظريه‌هاي عمده حوزه امنيت اجتماعي در كتابي با عنوان «امنيت اجتماعي» تاليف منيژه نويدنيا منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، هادي مفتاح، مدير روابط عمومي پژوهشكده مطالعات راهبردي، ضمن اعلام اين خبر افزود: اين اثر موضوع امنيت اجتماعي را از ديدگاه جامعه‌شناسي و با توجه به مكتب كپنهاگ بررسي مي‌كند.

مفتاح تصريح كرد: در بخشي از مقدمه اين اثر آمده است؛ «امنيت اجتماعي را در سال 1993 ميلادي مكتب كپنهاگ طرح كرد، اما طرح موضوع چون خاستگاه سياسي دارد و دغدغه امنيت ملي را به دوش مي‌كشد، پيش فرض‌هاي خاصي را بيان مي‌كند كه دولت‌نگري به امنيت اجتماعي و تهديد محوري از آن جمله است. به طور طبيعي به دليل تفاوت جامعه‌شناسي با مطالعات امنيتي نگاه به امنيت نيز متفاوت شده است.»

وي اظهار داشت: اين اثر در دو فصل با عنوان‌هاي «مباني امنيت اجتماعي در جامعه‌شناسي، گستره امنيت اجتماعي» و «امنيت اجتماعي مورد بحث كپنهاگ» به رشته تحرير در آمده است.

مفتاح با اشاره به مباحث گوناگون اين اثر يادآور شد: الگوي كلي امنيت در مطالعات امنيت ملي، قلمرو امنيت در جامعه‌شناسي كلان، امنيت اجتماعي، ارزيابي مكتب كپنهاگ با مطالعه حوادث قرقيزستان، الگوي كلي امنيت در جامعه‌شناسي و امنيتي نديدن اقليت‌ها از موضوعات اين نوشتار به شمار مي‌روند.

چاپ اول كتاب «امنيت اجتماعي» از سوي پژوهشكده مطالعات راهبردي در شمارگان 3000 نسخه، 250 صفحه و بهاي 33000 ريال به‌ زودي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط