یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
«هجوم آفتاب» به نمايشگاه کتاب

«هجوم آفتاب» نوشته «قباد آذرآيين» نام مجموعه داستان جديدي است كه از سوي نشر «هيلا» با آماده سازی امور فنی و توزیع «ققنوس» روانه بازار کتاب شده است و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. نويسنده دراين مجموعه در صدد بوده تا به بهره‌گيري از زبان عاميانه نوعي جذابيت را در ديالوگ‌ها به وجود بياورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، قباد آذر‌آیین در این مجموعه ۱۰ داستان کوتاه گنجانده است که نام اولین آن «هجوم آفتاب» است.

از آذر آیین پيش از اين داستان «حضور» منتشر شده است.

داستان‌هاي مجموعه «هجوم آفتاب»  غالبا پيرامون اضمحلال يك خانواده در قالب ويراني يك خانه شكل مي‌گيرد. بخشي از ابتداي این داستان چنین آغاز شده است:

«بولدوزرها فردا مي‌آيند. اين بار توپشان حسابي پر است. عزمشان را جزم كرده‌اند. خط و نشان كشيده‌اند كه ملاحظه هيچ تنابنده‌اي را نمي‌كنند. رييسشان گفته كارها نبايد بيش‌تر از اين معطل بماند. ديروز دو نفر آمده بودند سركشي ساختمان. داخل نيامده بودند. سرك كشيده بودند تو، چيزهايي يادداشت كرده بودند و رفته بودند. لابد منتظر بودند بي بي بفرما بزند و صبحانه و چاي هم به نافشان ببندد.»

زبان داستان در اين مجموعه روان و امروزي است و واضح است كه نويسنده در‌صدد بوده با بهرگيري از زبان عاميانه جذابيت‌هايي را در ديالوگ‌ها به‌وجود بياورد.

هجوم آفتاب، يال پريشان اسب، خواستگاري، روي تخت، زني خوابيده است، پس از بمباران، كفش ها، سيب دوشنبه، بادبادك‌ها، عروسك‌ها و قهوه‌خانه عناوين داستان‌هاي اين مجموعه را تشكيل مي‌دهند.

مجموعه داستان «هجوم آفتاب» نوشته قبادآذر آيين ۹۶ صفحه است.
اين كتاب اواخر سال گذشته(۸۷) به شمارگان ۱۱۰۰ و توسط انتشارات «هيلا» و با آماده‌سازي، امور فني و توزيع انتشارات «ققنوس» منتشر شده است.

«هجوم آفتاب» در بيست و دومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران ارايه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط