یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۰
عطار به دانشگاه فردوسی می‌آید

همايش بزرگداشت عطار نيشابوری سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت در دانشكده ادبيات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، روز بزرگداشت عطار با برگزاري نشستي درباره انديشه‌ها و آراي اين شاعر و عارف خراساني با سخنراني سهيلا صارمي، محمدرضا راشد محصل و رجبعلي لباف خانيكي برگزار مي‌شود. 

در اين برنامه، سهيلا صارمي درباره «جنبه‌هاي رندي در شعر عطار و مقايسه آن با رندي در شعر حافظ» ، محمدرضا راشد محصل درباره «زندگي و سرنوشت عطار در متون فارسي» و رجبعلي لباف خانیکی درباره «زندگي اجتماعي و سياسي درنيشابور عصر عطار» سخنراني مي‌كنند. 

محمد تقي راشد داراي درجه دكترا در رشته «فرهنگ و زبان‌هاي باستاني» است. وي عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و مدرس اوستا و زبان‌هاي باستاني در دانشگاه‌هاي كشور است. 

وي «آثار گويشي ابوريحان بيروني» را با همكاري دكتر كيا در سال ۵۳ منتشر كرد. «درآمدي بر زبان اوستايي»، «گزيده هاي زاد سپرم»، «نجات‌بخشي در اديان» و «كتيبه‌هاي ايران باستان»، «يسن پنجاه و هفتم» و «دينكرد هفتم» از جمله آثار اوست كه همگي منتشر شده‌اند.

سهيلا صارمی از ديگر سخنرانان اين همايش تا كنون چندين كتاب در زمينه شعر و زندگي عطار منتشر كرده است كه از ميان اين كتاب‌ها مي‌توان به «نگاهی به اندیشه‌ها و آثار عطار» و «مصطلاحات عرفانی و مفاهیم برجسته در زبان عطار» اشاره كرد كه نخستين كتاب را «انتشارات سازمان پژوهش‌های فرهنگی» و دومين را « انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» منتشر كرده است. 


برنامه بزرگداشت عطار در روز یادشده از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در تالار فردوسی دانشكده ادبيات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها