شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «شادکامی از دیدگاه پیامبر اعظم (ص)»  برگزار می‌شود

بوشهر- مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «شادکامی از دیدگاه پیامبر اعظم (ص)» نوشتۀ عباس پسندیده به‌مناسبت هفته وحدت در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این مسابقه کتابخوانی به‌منظور بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به همت کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار می‌شود.

متقاضیان تا 20 مهرماه فرصت دارند با مطالعۀ کتاب «شادکامی از دیدگاه پیامبر اعظم (ص)» در این مسابقه با مراجعه به لینک yun.ir/Vahdat شرکت کنند. این کتاب که نخست‌بار در سال 1388 از سوی انتشارات مركز پژوهش‌های اسلامی صدا و سيمای جمهوری اسلامي ايران راهی بازار کتاب شد، به بررسی شادکامی از نگاه حضرت محمد (ص) پرداخته است.

عباس پسنديده در بخشی از پيش‌گفتار این كتاب آورده است: «شادكامی زمينه‌ساز سعادت واقعی انسان است که تعريف و مؤلفه‌های آن باید با توجه به اين هدف تنظيم می‌شود. از اين‌رو، شادی دو جنبه دارد: نخست اين‌كه لذت‌های جسمانی، زمينه مناسب را برای تلاش و رسيدن به سعادت فراهم می‌‌كنند. به همين سبب، دين آن‌ها را تائيد می‌كند. دوم اين‌كه از آن دسته از لذت‌های آنی كه سعادت بشر را به خطر می‌اندازند، بايد پرهيز كرد. اين پرهيز، نه به دليل لذت ستيزی، بلكه به سبب به دست آوردن سعادت و شادكامی پايدار است. لذت‌هايی كه دين آن‌ها را نهی می‌كند، در اين دسته جای می‌گيرند.

امام علی(ع) در اين‌باره می‌فرمايد: كم من شهوة ساعة اورثت حزنا طويلا؛ بسا لذت آنی، كه حزنی طولانی به ارمغان می‌آورد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها