جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
8 کتاب در شهرستان شاهرود رونمایی شد

شاهرود- همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت فرمانداری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، ارشاد اسلامی و حوزه هنری شاهرود هشت کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شاهرود، هشت کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، حوزه هنری، فرمانداری و ارشاد اسلامی شاهرود، رونمایی شد. 

این کتاب‌ها با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس، با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، جمعی از رزمندگان سال های فخر و افتخار و همچنین نگارندگان این آثار، رونمایی شد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درباره این مراسم، به خبرنگار ایبنا، گفت: یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سراسر استان رونمایی از کتاب و تجلیل از نویسندگان این آثار به خصوص در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است. 

محمد طاهریان بیان کرد: در ادامه سلسله رویدادهای معرفی کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس، آئینی در شهرستان شاهرود برگزار شد و شاهد رونمایی از هشت اثر حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس بودیم. 

وی با بیان اینکه این هشت اثر توسط چهار نویسنده خلاق و مستعد شهرستان شاهرود در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده است، گفت: داستان کوتاه، فیلم‌نامه، داستان بلند و خاطره نگاری در زمره موضوعات این کتاب ها محسوب می شود. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: در مراسمی با حضور مسئولان چهار کتاب اثر محمد رضا ملکی نویسنده مستعد بومی شهرستان شاهرود رونمایی شد که از جمله آنها می‌توان به یاس‌های سفید اشاره کرد این کتاب در 300 صفحه به صورت فیلم‌نامه به رشته تحریر درآمده و روایت مجاهدت‌های شهدای هسته‌ای و مدافعان وطن مان است. 

طاهریان با بیان اینکه سقا و فرمانده فیلم نامه کوتاه دیگری از ملکی است که رونمایی شد، ابراز کرد: پهلوان و طلبیده دیگر کتاب هایی هستند که از محمد رضا ملکی به انتشار رسیده و شاهد رونمایی و معرفی آنها بودیم همچنین باید گفت کتاب طلبیده در واقع داستانی بر اساس خاطرات رزمنده محمد صادقی است. 

وی با بیان اینکه از زهره صدیقی نیز کتاب شامل فیلمنامه کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع دفاع مقدس به نام عروسک ملیکا رونمایی شد، گفت: دو کتاب از محمد عبادیانی به نام های عشق با طعم خردل و حکم آنچه تو فرمایی از دیگر کتاب های رونمایی شده در کنار جشن تولد یک فرشته اثر فرشته عرب حجی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها