چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
«درسنامه امامت اهل‌بیت در قرآن» به متن درسی حوزه و دانشگاه وارد شود

قم- مدیر گروه فقه ثقلین مرکز فقهی قم ائمه اطهار (ع) قم با اشاره به کتاب «درسنامه امامت اهل‌بیت در قرآن» گفت: این کتاب به متن درسی حوزه و دانشگاه وارد شود.

آیت‌الله محمد جعفر طبسی در حاشیه رونمایی از «درسنامه امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام در قرآن»، از جدیدترین کتاب‌های انتشارات مرکز فقهی، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی، کتاب آموزشی «درسنامه امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام در قرآن» را رسماً به عنوان متن درسی در سرفصل‌های خود وارد نمایند.

مدیر گروه فقه ثقلین این مرکز گفت: این کتاب  توسط حجت‌الإسلام حامد میرزاخان به شیوه درسنامه‌ای تدوین شده و به خوبی توانسته متن اصلی این کتاب را به شیوه جامع درسنامه‌ای مطابق با واحد‌های درسی حوزوی و دانشگاهی ارائه نماید.

طبسی به ضرورت تألیف این درسنامه اشاره کرد و افزود: بحث از امامت و اهتمام قرآن کریم به این حقیقت، از مباحث بسیار مهم کلام و اعتقادات است و حدیث شریف ثقلین که مورد قبول همه طوایف مسلمین است، اخذ به کتاب الله و پیروی از اهل‌بیت پاک نبیّ مکرم اسلام علیهم‌السلام را لازم دانسته است.

وی اضافه کرد: چنگ زدن به این دو ثقل، مایه سعادت و خوشبختی همه انسان‌ها است و راه برون‌رفت از مشکلات موجود در میان مسلمانان، رو آوردن به این دو است.

این استاد حوزه تصریح کرد: امامت از مصادیق اکمل اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بوده که در کنار قرآن کریم قرار گرفته و مکمل نبوت است و از دیدگاه خداوند متعال و قرآن، امامت از اموری است که چنانچه توسط رسول اکرم (ص) بیان نمی‌شد، اصل رسالت ایشان بی‌فایده و همه زحمات 23 ساله بدون نتیجه و جمیع آنچه بیان‌شده بود، بی‌ثمر می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها