چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
اقدام فرهنگی زیربنای ایدئولوژی‌هاست/ چاپ کتاب دفاع مقدس کار ارزشمند فرهنگی است

زنجان- نویسنده کتاب خبرنگار نیمه جنگی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی زیربنای تمام ایدئولوژی‌هاست، گفت: باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود و دستگاه‌‎های فرهنگی هم پای کار باشند.

مسعود بابازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که جای پرداختن به آن بسیار وسیع و گسترده است، مسائل مربوط به دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه میراث شهدا و خط رزمندگان اسلام باید برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود، اضافه کرد: چاپ کتاب‌های دفاع مقدس و قرار دادن آنها در اختیار نسل جوان از کارهای ارزشمند فرهنگی در جامعه محسوب می‌شود؛ چرا که جوانان باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

نویسنده کتاب خبرنگار نیمه جنگی با اشاره به فعالیت خود در عرصه نویسندگی و خبرنگاری در دوران دفاع مقدس و پس از آن بیان کرد: با توجه به اینکه انقلاب ما فرهنگی بود؛ بنده به عنوان یک فعال فرهنگی هم در عرصه نویسندگی و هم خبرنگاری فعالیت داشتم.

وی با یادآوری اینکه در دوران جنگ خانواده‌ها منتظر شنیدن اخبار جنگی بودند و ما خبرنگاران رویدادهای جنگی را به مردم مخابره می‌کردیم، افزود: کتاب‌های متعددی از شهدای انقلاب و رزمندگان به رشته تحریر درآورده‌ام و از بسیاری از خاطراتی که ثبت کردم نیز کتاب‌هایی چاپ شده است.

این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی زیربنای تمام ایدئولوژی‌هاست، اضافه کرد: باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود و دستگاه‌‎های فرهنگی هم پای کار باشند.

بابازاده همچنین به تشریح نگارش کتاب خبرنگار نیمه جنگی پرداخت و گفت: کتاب حاضر، در رابطه با رزمنده‌ای است که از خانه‌ خود به ‌قصد جبهه و جنگ حرکت می‌کند و تمام وقایع به‌صورت خاطره و داستان پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: این کتاب سعی کرده تا در قالب داستانی به زندگی رزمندگان بپردازد و سیره واقعی انسان‌های آن زمان را در جبهه و جنگ به‌خوبی برای نوجوانان و جوانان ترسیم کند.

نویسنده کتاب خبرنگار نیمه جنگی با اشاره به نقش خبرنگاران در انقلاب‌ها، افزود: ثبت وقایع تاریخی کار اصلی خبرنگاران است که در برهه‌ه‎ایی از زمان مانند انقلاب این کار به مراتب حساس‌تر می‌شود و خبرنگار می‌تواند با پوشش خبری کارآمد، حماسه مردم کشورش را به کل جهان معرفی کند.

گفتنی است؛ مسعود بابازاده متولد سال 1339 و از نویسندگان دفاع مقدس است که فعالیت فرهنگی خود را پس از حضور در جبهه ادامه داده است.

از جمله کتاب‌های چاپ شده توسط این نویسنده، «خبرنگار نیمه جنگی» و «راز زندگی بقاء» است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها