یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
خوزستان با دریافت 7 هزار جلد کتاب اهدایی به بالاترین آمار در بین ‌استان‌ها رسید

خوزستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دریافت 7 هزار جلد کتاب از سوی معاونت فرهنگی این وزارتخانه به مخزن کتاب این اداره کل خبر داد.

مجید منادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه بالاترین آمار سهمیه کتاب‌های دریافتی در بین استان‌ها به استان خوزستان تعلق گرفت، اظهار کرد: با توجه به حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای برنامه‌های کتاب محور این استان، مبلغ 600 میلیون تومان به استان خوزستان سهمیه تابستان اختصاص یافت.
 
منادی تعداد کتاب‌های اهدایی سهمیه تابستان استان خوزستان را 7 هزار جلد کتاب دانست و افزود: از تعداد 7 هزار جلد کتاب سهمیه این استان، تعداد 2500 جلد کتاب در مواکب فرهنگی این اداره کل در مرز چزابه و  نیز ورودی شهرستان‌ها  بین زائران حسینی توزیع شد.

وی عناوین این کتاب‌ها را مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، دانشگاهی، پزشکی، کودک و نوجوان، جامعه شناسی ، روانشناسی و... اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از جمله اهداف بلندمدت این اداره کل را حمایت، انسجام و اثر بخشی بیشتر از برنامه‌های کتاب محور دانست و عنوان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار و به ‌دور از امکانات فرهنگی از مهم‌ترین اهداف بوده است و با توکل به خداوند تاکنون این اداره کل توانسته در این مسیر گام‌های موثری بردارد.

منادی تجهیز کتابخانه های مدارس، ادارات و سازمان‌ها را از دیگر اهداف سهمیه توزیع کتاب این اداره کل بیان کرد و گفت: در دورۀ قبل سهمیه کتاب‌های اهدایی تلاش کردیم عناوین پزشکی را بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع کنیم و همچنین تجهیز کتابخانه‌های موسسات خیریه و پایگاه‌های بسیج محلات و روستاها در اولویت جدول اهدای کتاب این اداره کل قرار دارد.

منادی اهدای کتاب بین مدارس از آغاز سال تحصیلی را از دیگر برنامه‌های کتاب محور این دوره بیان کرد و گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی تلاش می‌کنیم با توجه به درخواست‌های مدارس و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و روستاها کتابخانه‌های مدارس را تجهیز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها