جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
اولین کتابخانه سیار خوزستان در شهرستان کارون افتتاح شد

خوزستان- باحضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین کتابخانه سیار خوزستان در روستای سویسه شهرستان کارون افتتاح شد.

به​​​​​​ گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در اهواز ، محمد مهدی اسماعیلی عصر جمعه در حضور مجازی اظهار کرد: سلام و درود به خانواده فرهنگ و هنر خوزستان، در استان لرستان و در جوار اهالی فرهنگ و هنر سلام این عزیزان را به شما ابلاغ می‌کنم.

وی ضمن آرزوی تندرستی و سلامت برای مردم فرهنگ دوستان خوزستان بیان کرد: این کار مقدس را با ذکر یاحسین (ع) شروع کنید و موفق باشید.

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در آئین افتتاحیه اولین کتابخانه سیار خوزستان در شهرستان کارون گفت: اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد، اجتماع و سیاست خوبی پیش برویم، باید فضای حضور اندیشمندان را در حوزه فرهنگ تقویت کنیم چون فرهنگ زیربنایی‌ترین حوزه‌ها است.

عباس حسین زاده با بیان اینکه فرهنگ جزو لاینفک زندگی ما است، اظهار کرد: یکی از وجوهاتی که فرهنگ  آن را می‌سازد، مقوله کتاب و کتابخوانی و مطالعه است.

وی ادامه داد: مطالعه مقوله‌ای است که هرکس وارد آن شد این لذت را نمی‌تواندبا هیچ لذتی مقایسه کند.

حسین زاده با اشاره به اینکه کتاب یکی از معجزات دین مبین اسلام است، تصریح کرد: قرآن معجزه پیامبر(ص) کتابی است که سراسر ما را به تفکر و اندیشیدن دعوت کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با تأکید به توصیه‌های بزرگان در مورد  کتاب و کتابخوانی، گفت: در اداره کل کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کنیم که در حوزه کتاب و فعالیت‌های فرهنگی دسترسی عادلانه را  برای همه ایجاد کنیم اما اینکه امکانات تا چه اندازه این اجازه را می‌دهد بستگی به تلاش و همت ما در کتابخانه‌های عمومی برای توسعه این بستر دارد.

 وی ضمن ابراز امیدواری برای دسترسی همه روستاییان در کل کشور به کتاب، بیان کرد: اولین کتابخانه سیار به همت پیگیری مسئولان استان و کمک خیرین بنیاد علمی قلم‌چین با اعتباری بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان برای خودرو  و ۳۴۰میلیون تومان درخصوص تجهیزات تأمین شد و  نیروی کتابدار نیز درنظر گرفته شده که به همراه فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه را راه‌اندازی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها