دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
اهدای کتاب به کودکان سیل‌زده در روستای قورچای شهرستان آزادشهر

گلستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در بازدید از روستای قورچای شهرستان آزادشهر، به جمعی از کودکان سیل‌زده کتاب اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آزادشهر، بارش شدید و رگباری باران در عصر و شامگاه 29 مردادماه، منجر به طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در استان گلستان خصوصاً روستاهای توابع شهرستان آزادشهر شد.

در پی این حادثه، روستاهای این منطقه دچار آب‌گرفتگی منازل و خیابان‌ها شد و طبق اعلام ستاد بحران استان گلستان، بیشترین آسیب به 91 خانوار (بیش از 365 نفر) ساکن در روستای قورچای وارد آمد.

هم‌اکنون زندگی به روال عادی بازگشته و مسئولین و گروه‌های امداد و نجات مشغول خدمت‌رسانی به اهالی سیل‌زده روستا هستند.

در همین راستا، صبح امروز محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همراهی جمعی از مدیران و مسئولان استان در روستای سیل‌زده قورچای حاضر شد و ضمن گفت‌وگو با جمعی از مردم سیل‌زده، ازجمله کودکان و نوجوانان از نزدیک شاهد روند خدمت‌رسانی بود.

محمد رعیت در این بازدید میدانی، ضمن تشویق کودکان به حفظ روحیه و امید به آینده، به آن‌ها کتاب‌هایی متناسب با هر گروه سنی اهدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه این بازدید، گفت: بدون شک کتاب یکی از عوامل محرکی به‌خصوص در سنین کودکی و نوجوانی است که می‌تواند برای امید و ارتقاء سطح کیفی در زندگی انسان یاری کند.

محمد رعیت افزود: کتاب، یار و همراه لحظات زندگی و اوقات فراغت است، این گنجینه‌ کوچک که اسراری نهفته دارد مانند نقطه‌ای کوچک می‌ماند که از آن محفظه کوچک، نوری بر آن می‌تابد و تمام فضا را روشن‌ و دل‌انگیز می‌کند.

وی ادامه داد: در حد توان امروز با کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو نشستیم و اهدای کتاب بهانه‌ای شد تا عزم خودمان را برای توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار استان بیشتر کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها